يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۶
کد خبر: ۳۷۲۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
سخنگوي وزارت بازرگاني اعلام كرد: همزمان با روز جهاني کار و کارگر، اعطاي کارت خريد اعتباري به کارگران نيز با همکاري وزارت کار و امور اجتماعي آغاز مي‎شود.

به گزارش " شهر " به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، سيد عليرضا شجاعي، مشاور وزير و سخنگوي وزارت بازرگاني، هماهنگي بين سه حلقه تامين، توزيع و مصرف را لازمه تنظيم بازار موفق دانست و اظهار داشت: از آنجايي که طرح ميزان مبتني بر فناوري اطلاعات است مي‎توان آن را مدل جديدي براي تنظيم بازار و ايجاد هماهنگي بين اين سه حلقه برشمرد.


وي از ثبت اطلاعات بيش از يک ميليون و 400 هزار کارمند در سامانه طرح ميزان خبر داد و گفت: اطلاعات يک ميليون و 200 هزار نفر از اين ميزان در سامانه تاييد شده است.


به گفته شجاعي جمع مبلغ کل تراکنش انجام‌شده از تعداد 43 هزار 765 تراکنش خريد از طريق سامانه ميزان 1، در سال گذشته بيش از 24 ميليارد تومان بوده است.


وي کارمزد تسهيلات ارائه شده از سوي بانک‎هاي عامل فعال در طرح ميزان را 12 درصد اعلام کرد و گفت: از اين ميزان، 4 درصد آن توسط کارمند طي دو سال پرداخت مي‌شود و 8 درصد ديگر برعهده توليدکننده است.


مشاور وزير بازرگاني با بيان اينکه 17 بانک دولتي و خصوصي براي مشارکت در طرح ميزان مشارکت کرده‎اند که از اين تعداد 16 بانک آماده ارائه تسهيلات هستند، گفت: در فاز اول طرح، کارکنان آموزش و پرورش و در فاز دوم کارکنان وزارتخانه‌هاي بازرگاني، دادگستري، علوم، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامي و نيز کارکنان قوه قضاييه قرار داشتند و هم‎اکنون به کليه وزارتخانه‎ها تعميم داده شده است.


شجاعي ادامه داد: همزمان با روز جهاني کار و کارگر، اعطاي کارت خريد اعتباري به کارگران نيز با همکاري وزارت کار و امور اجتماعي آغاز مي‎شود.


وي با اشاره به اينکه در فاز نخست طرح ميزان، بانک ملي به عنوان بانک عامل کارکنان وزارت آموزش و پرورش مشارکت داشته است، افزود: تاکنون اطلاعات 831 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش جهت صدور کارت به بانک ملي ارسال شده است.


سخنگوي وزارت بازرگاني، تعداد کارت‎هاي صادرشده و تعداد کارت‎هاي توزيع‌شده توسط بانک ملي را به ترتيب 780 هزار و 350 عدد اعلام کرد و افزود: تاکنون اطلاعات 88 هزار و 577 نفر کارمند دولت به بانک کشاورزي ارسال شده است و بالغ بر 23 هزار عدد کارت نيز توسط اين بانک شده است.


به گفته وي بانک کشاورزي به عنوان بانک عامل وزارت دادگستري، علوم، تحقيقات و فناوري، جهاد کشاورزي، بازرگاني و قوه قضاييه، در طرح ميزان مشغول به فعاليت است.


شجاعي از ارسال اطلاعات 55 هزار نفر از کارکنان دولت به بانک ملت، 7 هزار نفر به بانک پارساگاد و 500 هزار نفر به بانک سامان، 63 هزار نفر به بانک اقتصاد نوين، 5 هزار نفر به بانک سينا و 900 نفر به بانک توسعه تعاون و 5 هزار نفر به پست بانک خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر 4 هزار و 800 فروشگاه اعم از فروشگاه‎هاي زنجيره‎اي و نمايندگي رسمي واحدهاي توليدي در اين طرح ثبت شده‎اند.


وي با اشاره به مشارکت 143 توليدکننده داراي تفاهم‎نامه در طرح گفت: در حال عقد تفاهم‎نامه با 250 شرکت توليدي ديگر هستيم.


وي تعداد کالاهاي مشمول طرح را بيش از 5 هزار قلم کالا در قالب 21 گروه کالايي اعلام کرد و افزود: لوازم خانگي، صوتي و تصويري، لوازم کامپيوتري، مواد غذايي، شوينده‎ها، پوشاک، کيف و کفش، مواد پروتئيني، فرش دستباف و ماشيني، ظروف چيني، بلوز، مبلمان، حبوبات، برنج ايراني، لوازم بهداشتي، سرويس خواب از جمله کالاهاي مشمول اين طرح به شمار مي‎آيند.


وي تعداد فروشگاه‎هاي زنجيره‎اي همکار را 17 شرکت اعلام کرد و افزود: اتکا، فرهنگيان، ياس نوين، 15 خرداد، سپه، شيرين عسل، گلدانه عينک پارت، رفاه، فراصرفه، لاوان، حامي کالاي ايران، شهروند، اسکاد، تعاوني مصرف محلي، تعاوني وزارت بازرگاني و تعاوني جهاد کشاورزي فروشگاههاي زنجيره‎ اين طرح هستند.


سخنگوي وزارت بازرگاني با اشاره به تجهيز حدود 1200 مرکز عرضه طرح ميزان به دستگاه‎هاي POS، گفت: قريب 250 عدد از اين فروشگاه‎ها در تهران و 950 عدد ديگر در ساير استان‎هاي کشور هستند.


براساس اين گزارش طرح کارت هاي اعتباري با هدف خريد کالاهاي داخلي و حمايت از توليد براي رونق بيشتر و ايجاد اشتغال انجام مي شود.


نظر شما