دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۰
کد خبر: ۳۷۳۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
مجموعه‌اي از نقاشي‌هاي کودکان و نوجوانان ايراني و قزاقستاني با موضوع نوروز بر ديوارهاي مجتمع فرهنگي، هنري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان اصفهان به نمايش گذاشته‌ مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي کانون، اين دومين سالي است که مسابقه‌اي مشترک بين کودکان و نوجوانان دو کشور با توجه به وجوهات مشترک ميان دو ملت ايران و قزاقستان در برگزاري آيين نوروز باستاني برگزار مي‌شود.

 

سال گذشته اين نمايشگاه در کتابخانه کودکان بگالين شهر آلماتي قزاقستان و با حضور جمعي از کودکان و نوجوانان ايراني به مدت يک ماه برگزار شد و برپا کردن سفره هفت سين و سخنراني رايزن فرهنگي ايران و مسوولان فرهنگي دوکشور از جمله برنامه‌هاي آن بود.

در نهايت در آن مسابقه ـ که داوري آثار شرکت کنندگان هر کشور توسط متخصصان نقاشي کودک در کشور ديگر صورت مي‌گرفت ـ 10 برنده از ميان 50 اثر کودکان ايراني انتخاب و 3 تنديس و لوح تقدير و 7 لوح تقدير به صاحبان اين آثار اهدا شد.

 

امسال اما نمايشگاهِ اين مسابقه‌ي نقاشي در شهر تاريخي و فرهنگي اصفهان برگزار و در آن 100 اثر نقاشي کودکان قزاقستاني با موضوع نوروز به نمايش گذاشته مي‌شود.

 

قرار است استاندار و معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان و مدير عامل کانون ساعت 9:30 دقيقه روز چهارشنبه 14 ارديبهشت در آييني رسمي اين نمايشگاه را افتتاح کنند.

 

نمايشگاه نقاشي‌هاي کودکان و نوجوانان قزاقستاني تا روز 30 ارديبهشت به کار خود در مجتمع کانون استان اصفهان واقع در پل فلزي ادامه مي‌دهد.

 

اين نمايشگاه همه ساله بر اساس توافقي با رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان توسط روابط عمومي و‌ بين‌الملل کانون و کتابخانه مرکزي کودکان بگالين قزاقستان برپا مي‌شود.

نظر شما