دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۷
کد خبر: ۳۷۳۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
رئيس سازمان بسيج دانش آموزي با اعلام پاسداشت چهار هزار و 900 معلم شهيد از جذب 750 هزار نفر فرهنگي بسيجي در طول برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد و گفت: فرهنگيان بسيجي نقش محوري در برابر مقابله با جنگ نرم دارند.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به اينكه شعار بسيجيان فرهنگي در سال جهاد اقتصادي "معلم بسيجي فرهنگسازي براي جهاد اقتصادي" است اظهار داشت: سازمان بسيج فرهنگيان در حال حاضر با 350 هزار نفر عضو در گروههاي مختلف به عنوان بزرگترين تشکل معلمان کشور داراي قدرت بسيج نيروها و توانمندي فرهنگي، آموزشي و امدادي است.

وي تصريح كرد: راهبرد بسيج در برنامه 5 ساله افزايش ظرفيت سازماني و جذب بالاي فرهنگيان در اين تشکل است که جذب 750 هزار نفر فرهنگي بسيجي در برنامه پنجم پيش بيني شده است.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي با بيان اينكه فرهنگيان بسيجي نقش محوري در برابر مقابله با جنگ نرم و ارتقاء معرفت و تلاش در افزايش کارآمدي نظام تعليم و تربيت را بر عهده دارند افزود: بخش ديگري از رسالت سازمان تقويت و تعالي معنوي و اخلاقي و معنوي و سياسي اعضا همراه با ارتقاء منزلت اجتماعي فرهنگيان بسيجي است.

وي با اعلام برنامه هاي در درست اجراي در هفته معلم گفت : سازمان بسيج دانش آموزي براي گراميداشت هفته معلم و پاسداشت 4 هزار و 900 معلم شهيد که درس شجاعت، رشادت و ولايت پذيري را به جامعه آموختند برنامه‌هايي را در دست اجرا دارد.

رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزي در ادامه به روزشمار برنامه‌اي هفته معلم و هفته بسيج فرهنگيان اشاره کرد و گفت: دوشنبه 12ارديبهشت "معلم بسيجي، انديشه ديني و تربيت اسلامي" ؛ سه‌شنبه " معلم بسيجي، اخلاق و معنويت "، چهارشنبه " معلم بسيجي، بصيرت و ولايت مداري" ؛ پنجشنبه " معلم بسيجي، مجاهدت و ايثارگري" ؛ جمعه " معلم بسيجي، انتظار و عدالت خواهي "؛ شنبه " معلم بسيجي، کرامت و منزلت اجتماعي" ؛ يکشنبه " معلم بسيجي، خودباوري و جهاد علمي " نامگذاري شده است.

سردار جوکار در اشاره به ديگر برنامه هاي اين هفته يادآور شد: در هفته بسيج فرهنگيان مراسم تجديد ميثاق با امام راحل و بيعت با مقام معظم رهبري، برگزاري مراسم صبحگاه سپاس معلم در مدارس کشور توسط واحدهاي بسيج و مراسم نکوداشت استاد شهيد مطهري در محل شهادت شان و همچنين ويژه برنامه‌اي در مزار وي در حرم حضرت معصومه(س) در روز اول اين هفته انجام مي شود.

رئيس سازمان بسيج دانش‌آموزي با اعلام برگزاري هشتمين جشنواره علمي- پژوهشي فرهنگيان در 31 استان با حضور هزار و 550 نفر فرهنگي بسيجي، محقق و پژوهشگر گفت: مراسم تجليل از 109 نفر از برگزيدگان فرهنگي بسيجي در 8 رشته علمي - پژوهشي، اختراع و ابتکار، قرآن، شعر، اهل قلم و ورزش در اين هفته برگزار مي شود.

 

 

نظر شما