پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۳
کد خبر: ۳۷۳۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اين‌كه كارخانه سنگ‌بري و چرم‌سازي به مجموعه فرهنگي ورزشي جانبازان تبديل شده است، يكي از امكانات ويژه اين مجموعه را احداث استخر ويژه آب‌درماني در مجموعه فرهنگي ورزشي جانبازان دانست.

اكبر تشكري‌نيا، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اشاره به‌بهره‌برداري از مجموعه فرهنگي ورزشي جانبازان در سوم خردادماه گفت: محل احداث اين پروژه پيش از اين كارخانه سنگ‌بري و كارخانه متروك چرمسازي بوده است كه به همت شهرداري تهران به يكي از مجهزترين مجموعه‌هاي فرهنگي ورزشي كشور بدل شده است.


او با بيان اين‌كه احداث اين مجموعه در راستاي سطح ارتقا و فرهنگ منطقه و پاسخ‌گويي به يك نياز فرامنطقه‌اي است، افزود: با توجه به كمبود محسوس چنين فضاهايي در كشور كه امكان ارائه خدمات به نيازهاي معلولان و جانبازان را دارا باشد، ساخت اين مجموعه گام بسيار مثبتي در جهت رفع نيازهاي موجود است.


مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران اضافه كرد: نزديكي اين مجموعه به‌ايستگاه‌هاي مترو جوانمرد قصاب و شهرري و هم جواري آن با خيابان فداييان اسلام امكان دسترسي آسان‌تر به آن را فراهم مي‌كند.


او با اشاره به‌امكانات اين مجموعه تصريح كرد: سالن‌هاي ورزشي چندمنظوره، بدنسازي، تيراندازي، پينگ پنگ و استخر شنا و استخر هيدروتراپي(آب‌درماني) بخشي از اين امكانات به‌شمار مي‌آيد.


تشكري‌نيا در ادامه گفت: در بخش فرهنگي نيز، سالن امفي‌تئاتر، كتابخانه، گالري، كارگاه‌هاي آموزشي، كلاس‌هاي مشاوره و درمان در جهت برطرف كردن نيازهاي اجتماعي و روحي معلولان در كنار تقويت قواي جسماني آن‌ها طراحي شده است.


بر اساس اين گزارش، طرح معماري اين پروژه به‌صورت مكعب شفاف و شيشه‌اي است كه در جلوي آن، رمپ‌هاي دسترسي معلولان كه امكان خروج آن‌ها در هنگام بروز حادثه را فراهم مي‌كند، واقع شده است.


مجموعه فرهنگي ورزشي معلولان و جانبازان در منطقه 20 تهران و در زميني به مساحت نزديك به 5هزار مترمربع و با زيربناي بيش از 18 هزار مترمربع احداث شده است كه به‌زودي به‌بهره‌برداري مي‌رسد.


اكبر تشكري‌نيا يكي از امكانات ويژه اين مجموعه را ايجاد پيست ويلچرراني در پشت بام آن دانست و عنوان كرد: در اين بخش ضمن اين‌كه اقدامات مناسبي براي حفظ ايمني جانبازان در نظر گرفته شده است، مي‌‌توان با توجه به‌كمبود فضا براي مسابقات ويلچراني، از آن براي برگزاري مسابقات داخلي استفاده كرد.

نظر شما