يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۷۴۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
مشاور شهردار و رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران از برگزاري مراسم سوگواري به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در 500 باب مسجد شاخص و جامع تهران خبر داد و گفت : اين مراسم همچنين در نمازخانه بوستان‌هاي شاخص شهر نيز برپا مي‌شود.

به گزارش «شهر» و بنابراطلاع روابط عمومي مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران، حجت الاسلام و المسلمين ناصحي ،با اشاره به اقدامات گسترده مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران در ايام فاطميه گفت: مرکز فعاليتهاي ديني با هدف تقويت و تعالي مباني ديني و ارزش هاي اسلامي و تأکيد و توجه به جايگاه والا و سيره معصومين عليهم السلام و تأثير آن بر روابط اجتماعي و به منظور ايجاد اتحاد و انسجام در برگزاري شعائر مذهبي اقدامات و برنامه هاي گسترده اي در دست اجرا دارد.

او افزود : برگزاري مراسم سخنراني، عزاداري و مرثيه سرايي به مناسبت ايام شهادت بزرگ بانوي اسلام حضرت فاطمة زهرا سلام ا.. عليها در 500 باب مسجد شاخص و محوري و مساجدي که به نام يا القاب حضرت زهرا سلام ا.. عليها مزين شده است و همچنين برگزاري اين مراسم در نمازخانه بوستان‌هاي شاخص شهر و ادارات مختلف شهرداري تهران از جمله اين برنامه هاست.

رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران،افزود : تهيه و توزيع بيش از 10 هزار جلد کتابچه «فاطمه سلام ا.. عليها پاره تن پيامبر صلي ا.. عليه و آله» در مساجد و مراکز ديني شهر تهران و همچنين تهيه و توزيع هزاران عدد بنر مربوط به شهادت حضرت زهرا سلام ا.. عليها و اهداء به مساجد و مراکز ديني از ديگر برنامه‌هايي است که به اين مناسبت پيش‌بيني شده است.

حجت الاسلام ناصحي با اشاره به فضاسازي سيماي بصري شهر با بهره گيري از ظرفيت هاي تبليغي از قبيل تلويزيون‌هاي شهري، بيلبورد و نصب بنر با محوريت آموزه‌هاي ديني مربوط به ايام فاطميه، اظهارکرد: برگزاري مسابقه اينترنتي «شکوه کرامت با کريمان» در فضاي پرتال شهرداري تهران ويژه کارکنان شهرداري و اهداء جوايز ارزنده به 30 نفر از برگزيدگان و منتخبين اين مسابقه نيز به اين مناسبت برگزار خواهد شد.

نظر شما