دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۳۷۵۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
مسوولان موزه دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت تهران تلاش دارند با ايجاد فضاهاي متفاوت نسل امروز و فردا را به فرهنگ دفاع مقدس جذب كنند.از اين رو همزمان با گشايش اين موزه در سوم خرداد 90 در سينماي چهار بعدي انيميشن 12دقيقه‌اي به‌نمايش در مي‌آيد.

سردار مجيد بني‌احمدي، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با بيان اين‌كه تلاش شده در اين موزه كم‌تر از آثار حجمي استفاده شود، درباره امكانات ويژه اين موزه گفت: در اين موزه از جديدترين فن‌آوري‌هاي روز و متفاوت‌ترين فضاها استفاده شده است تا بتوانيم با ايجاد جذابيت‌هاي لازم توجه شهروندان به‌خصوص جوانان و نوجوانان را نسبت به‌وقايع دفاع مقدس معطوف كنيم.


او افزود: يكي از امكانات قابل توجه اين موزه احداث يك سالن سينماي چهاربعدي است كه در آن يك انيميشن به صورت چهاربعدي با موضوع دفاع مقدس به نمايش درمي‌آيد.

به‌گفته قائم‌مقام موزه دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت تهران، تالار «هولوگرام» از ديگر امكانات پيشرفته و منحصر بفرد اين موزه است كه در آن شخصيت روايت‌گر به‌صورت مجازي و سه‌بعدي ظاهر مي‌شود.


او در ادامه ايجاد كتاب‌خانه تخصصي در راستاي گسترش فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس را از امكانات فرهنگي درخور توجه در اين موزه برشمرد و اظهار داشت: در اين كتاب‌خانه بيش از 11 هزار عنوان كتاب با موضوع «دفاع‌مقدس و مقاومت» گردآوري شده كه در اختيار علاقه‌مندان و پژوهشگران اين عرصه قرار خواهد گرفت.


تالارهاي «آستانه»، «حيرت» و «حقانيت»، «دفاع»، «مقابله و آرامش»، «شهادت» ، «پيروزي» و «سرانجام» 7 تالار اين موزه به‌شمار مي‌آيد كه در آنها وقايع دفاع مقدس به‌نمايش درآمده است، ضمن اين‌كه مسجد خرم‌شهر نيز با شكل و ابعاد مشابه مسجد جامع خرم‌شهر در كنار اين موزه احداث شده است.


بر اساس اين گزارش، روز گذشته ـ 17 اردي‌بهشت ـ 8 تن از شهيدان دفاع مقدس هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ضلع شمالي اين مسجد به‌خاك سپرده شدند. موزه دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت كه به‌همت شهرداري تهران در بخشي از اراضي عباس‌آباد ساخته شده است، سوم خردادماه، سال‌روز آزادسازي خرم شهر به‌صورت رسمي گشايش مي‌يابد.


در همين زمينه بخوانيد:

استفاده از فن‌آوري «هولوگرام» در موزه دفاع‌مقدس/ بازسازي نوري حمله دشمن به پالايشگاه آبادان

نظر شما