دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۱
کد خبر: ۳۷۶۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
دکتر افخم السادات حسيني، مدرس دانشگاه در دومين نشست نيمه پنهان انقلاب در فرهنگسراي انقلاب گفت: رشد 18 برابري علم در کشور پس از انقلاب اسلامي محصول حفظ حدود در جامعه است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب اسلامي، اين دکتر  مدرس دانشگاه با اشاره به نحوه تقسيم کار در خانه حضرت فاطمه(س) و حضرت علي(ع) گفت: در چنين خانه اي زندگي با تعامل والدين پيش مي‌رود، بيرون خانه با پدر و درون خانه با مادر و  اين از زيبايي زندگي ائمه ماست. در فرهنگ فاطمي سفره سجاده‌اي ديگر است. اين در حالي است که در دنياي مدرن کار کردن زن کارگري و کاري دور از شان عنوان مي‌شود.



حسيني در ادامه افزود : در خانه اميرالمومنين، زندگي براساس همدلي و همکاري اداره مي‌شود؛ حضرت علي(ع) در امورخانه، بچه داري و آشپزي به حضرت زهرا(س) کمک مي‌کنند و حضرت هم در جايي که لازم مي‌دانند همراه امير المومنين به خانه مهاجر و انصار مي‌روند و انحراف جامعه نبوي را به مردم متذکر مي‌شوند و در جايي به ميدان مي‌آ يند و خطبه فدک را مي‌خوانند و ورود حضرت زهرا(س) به همه اين عرصه ها با حفظ حدود الهي و حجاب کامل صورت مي‌گيرد.


وي در ادامه به مقايسه مقام زن در دنياي غرب و ايران پرداخت و افزود: جاهليت امروزي را در دنياي متجدد متجلي است. خداوند نخستين جريمه را برآدم و حوا برهنگي قرار داد که اين برهنگي امروز در دنياي متجدد نوعي فرهنگ و ارزش تلقي مي‌شود و در واقع برهنگي اولين اهانت به خطاي بشر بوده است.  

حسيني با تعريف حجاب به عنوان عامل امنيت و آرامش بشري، افزود: رشد 18 برابري علم در کشور پس از انقلاب اسلامي محصول حفظ حدود در جامعه است.



اين استاد دانشگاه نسبت به رسوخ بي صداي فرهنگ بيگانه توسط ماهواره ها هشدار داد و گفت: در برخي برنامه هاي ماهواره ها که در ظاهر به زندگي روزمره مي‌پردازد و به اصول و ارزش هاي جامعه آسيبي نمي‌رساند مانند برنامه آموزش آشپزي مواردي همچون استفاده از محرمات و رابطه عادي با نا محرم آموخته مي‌شود چرا که دشمن آرام آرام طرح خود را پيش مي‌برد.

نظر شما