شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۳۷۶۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹
رئيس جمعيت هلال احمر از كاهش زمان حضور امدادگران جمعيت هلال احمر در حوادث طبيعي و تصادفات جاده‌اي تا كمتر از 10 دقيقه خبر داد.

ابوالحسن فقيه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات امداد و نجات جمعيت هلال احمر در سال 89 اظهار داشت: با تلاش امدادگران و تجهيز امكانات امدادي زمان امدادرساني در سوانح طبيعي و به خصوص تصادفات جاده‌اي به زير 10 دقيقه رسيده است.


فقيه با بيان اينكه در حال حاضر اعتماد دولت و مجلس به جمعيت هلال احمر بسيار مناسب است خاطر نشان ساخت : بودجه تخصيص يافته به اين جمعيت در سال جاري بيش از 100 درصد افزايش يافته است كه در مقابل فعاليت و وظايف اين جمعيت را نيز دو چندان خواهد كرد.


رئيس جمعيت هلال احمر يادآور شد: تجهيز امكانات توانبخشي در سطح ايده‌آل براي نخستين بار در كشور انجام شده است به گونه اي كه هلال احمر در سال گذشته در مبحث كمك‌رساني به سيل زدگان پاكستان و كمك رساني به مصدومان سونامي ژاپن از نخستين كشور هاي خاورميانه براي كمك به اين حادثه بزرگ به حساب مي‌آيد.


وي به امضاء تفاهمنامه‌هاي متعدد با كشورهاي مختلف نيز اشاره كرد و گفت: در اين راستا با توانمندي‌هاي بالقوه جمعيت توانستيم ميزباني جمعيت‌هاي هلال احمر در منطقه (منا) را در ايران كسب كنيم.

   

فقيه به كسب لوح تقدير از وزارت صنايع در زمينه تجهيزات پزشكي براي شركت سها يك هلال احمر اشاره كرد و افزود: در اين راستا براي نخستين بار داروهاي ايران نيز با ثبت در كشور امارات مسير راهيابي داروهاي كشور ما به بازارهاي جهاني محقق شد.

نظر شما