شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۷۶۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴
مجموعه داستان كوتاه «آيات آسماني» ازسوي فرهنگسراي شفق توليد و چاپ شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي شفق، حسن اشتري، رييس فرهنگ سراي شفق با بيان اين مطلب افزود: اين مجموعه شامل 60 داستان كوتاه به قلم نويسندگان جوان كشورمان است كه ازسوي اين فرهنگسرا در 417 صفحه چاپ شد.



رييس فرهنگسراي شفق مقابله با هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان در هتك حرمت قرآن، بيان معارف دين در قالب ادبي و ايجاد بستري مناسب براي چاپ آثار ادبي نويسندگان جوان كشورمان را از دلايل اصلي خلق اين مجموعه ادبي دانست.



اشتري درباره عرضه اين مجموعه داستان در بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي كتاب تهران گفت: فرهنگسراي شفق تمام تلاش خود را براي رساندن چاپ اول اين كتاب به نمايشگاه انجام داد ولي اين امر محقق نشد.


وي در توضيح اين مطلب افزود: از آنجا كه اين مجموعه ماحصل آثار ارسالي به «جشنواره ادبي آيات آسماني» بود، حجم بالاي آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره از يك سو و حساسيت هيات داوران در داوري و انتخاب آثار برتر و همچنين برخي موارد فني باعث تاخير در چاپ كتاب و مانع از عرضه اين كتاب در نمايشگاه شد.



«جشنواره ادبي آيات آسماني» طي فراخواني در تيرماه 1389 آغاز بكاركرد. در اين جشنواره داستان نويسان کشورمان مي‌بايست داستان‌هاي کوتاه خود که با الهام گرفت از آيات قرآن کريم نوشته‌اند را به دبيرخانه جشنواره ارسال و در اين مسابقه شركت مي‌كردند.


نظر شما