يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۲
کد خبر: ۳۷۶۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
جمعه 23 ارديبهشت‌ماه نمايشگاه نقاشي‌هاي الهام بارسيان در گالري آتبين و نمايشگاه نقاشي‌هاي نوشين ايپکچي در گالري دي برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، در نمايشگاه نقاشي‌هاي الهام بارسيان، 17 اثر با ابعاد 150×130 و 100×100 به نمايش در مي‌آيد كه همگي فيگوراتيو هستند. او در 10 اثر از چاپ سيلك كه بخشي از آن با عكاسي كار شده، استفاده كرده است و هفت اثر صرفا نقاشي با تكنيك اكريليك روي بوم خلق شده‌اند.


در اين آثار اكسپرسيو هنرمند با دريچه نگاه خود فيگورها را از فيلتر دروني‌اش عبور داده و آن‌ها را به تصوير در آورده است. او در نقاشي‌هايش از انسان‌هاي اطراف خود كه همگي زنان هنرمند هستند، الهام گرفته است و به موقعيت هنرمند در جامعه امروزي توجه داشته و آن‌را مورد بررسي قرار داده است.


تنوع رنگي آثار بارسيان نسبت به كارهاي قبلي كه بيشتر گرايش به خاكستري و سياه داشت، بيشتر شده و نقاشي‌هايش كمي رنگي‌تر شده‌اند.


الهام بارسيان متولد 1359 است. وي فارغ‌التحصيل كارشناس ارشد رشته نقاشي از دانشگاه هنر بوده و تاكنون در نمايشگاه‌هاي گروهي متعددي در ايران، لندن و استراليا شرکت داشته است و اين دومين نمايشگاه انفرادي او درگالري آتبين محسوب مي‌شود.


اين نمايشگاه تا سه شنبه سوم خرداد در گالري آتبين داير است و علاقمندان مي‌توانند از اين آثار ديدن کنند. گالري آتبين در خيابان ولي‌عصر(عج)، ضلع جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك 42 واقع است.


همچنين در نمايشگاه نقاشي‌هاي نوشين ايپكچي 16 اثر با ابعاد متفاوت از 40×60 تا 180×280 با تكنيك رنگ روغن و مداد رنگي در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد.


آثار او بيشتر وجوهي سنتي دارد و شامل رقص دسته جمعي سماع با رنگ‌هاي قهوه‌اي و نارنجي، انار ، زنان قاجار و زناني با چادرهاي رنگي گلدار هستند كه به زيارت امامزاده مي‌روند. آثار او كمتر به جزيئات مي‌پردازد. نوشين ايپكچي متولد تهران و فارغ‌التحصيل كارشناسي طراحي پارچه و نقاشي از كالج هنري منچستر است. او در نمايشگاه‌هاي گروهي و انفرادي متعددي در گالري‌هاي گلستان، سيحون، حسيني و فرهنگسراي نياوران شركت داشته است.


اين نمايشگاه تا سه شنبه سوم خرداد در گالري دي داير است و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از اين آثار ديدن کنند. گالري دي در خيابان نياوران، ابتداي پاسداران، تنگستان چهارم، كوچه ناز يک، بن‌بست ترانه، پلاك 3 واقع است.

نظر شما