دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۲
کد خبر: ۳۷۷۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
همزمان با سالروز فردوسي فرهنگسراي خاتم برگزار مي‌کند
در همايش ادبي «فردوسي شکوه حماسه» از مقام علمي و فرهنگي به پاس يک عمر تلاش اين پژوهشگر و نويسنده از «محمدرضا يوسفي» در حوزه ادبيات حماسي کودک و نوجوان تجليل مي‌شود.

به گزارش شهر، «بهرام چلوپزي» دبير اجرايي اين همايش گفت: اين برنامه نخستين عنوان از سلسله همايش‌هاي آشنايي با مفاخر ايران زمين است که در آن به بررسي جايگاه فردوسي در عرصه فرهنگ و ادب کودک و نوجوان پرداخته خواهد شد.



چلوپزي معاون آفرينش و اجراي مديريت فرهنگي هنري منطقه 18 افزود: در اين همايش «محمدرضا يوسفي» نتايج سال‌ها پژوهش و نگارش خود را در عرصه اسطوره و فردوسي شناسي کودک و نوجوان به علاقمندان عرضه مي‌کند.



وي گفت: اجراي نمايش رستم و سهراب توسط «گروه نمايشي نوجوانان نيک انديشان» و نقالي بر اساس داستان خان سوم از هفت خان رستم شاهنامه و اجراي مشاعره سريع از ديگر برنامه‌هاي اين همايش‌اند.

در اين همايش، ويژه برنامه‌هايي برگزيده از دانش‌آموزان و دبيران منطقه 18 درباره فردوسي نيز برگزار مي‌شود.



نمايشگاه کتاب کودک و نوجوان از آثار محمدرضا يوسفي هم از ديگر برنامه‌هاي جنبي اين همايش است چلوپزي گفت: اين همايش ساعت 10 صبح روز يکشنبه 25 ارديبهشت ماه از سوي فرهنگسراي خاتم، آموزش و پرورش منطقه 18، شهرداري منطقه، موسسه هاتف شهر و رسانه همشهري محله منطقه 18 در سالن مجتمع شهيد مختار سليماني به نشاني يافت آباد ،بلوار الغدير، ميدان جانبازان برگزار مي‌شود.

علاقمندان براي کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي 7ـ 66207065 تماس بگيرند.



نظر شما