يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۴
کد خبر: ۳۷۷۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
گالري اثر، گالري محسن و گالري آران از روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه ميزبان نمايشگاه‌هاي «نور لا» ‌از وحيد حکيم، «کمپوت لحظه‌‌ها» از سميرا اسکندرفر و «خون بر شمشير» از ناهيد توکلي خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شهر، نمايشگاه نقاشي‌هاي وحيد حکيم روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 21 در گالري اثر افتتاح مي‌شود.


  

وحيد حکيم متولد 1347 در اصفهان، ديپلمه هنرستان هنرهاي زيباي اصفهان، کارشناس رشته زبان و ادبيات فرانسه و عضو پيوسته انجمن هنرمندان نقاش ايران است و تاکنون در نمايشگاه‌‌هاي متعددي در تهران، واشنگتن، فرانکفورت و پکن شرکت داشته است. وي همچنين تاليف و ترجمه مقالات و جستارهاي متعددي را در مجلات ادبي و هنزري کشور در کارنامه کاري خود دارد.




حکيم در يادداشتي درباره اين نمايشگاه که «نور لا» نام دارد نوشته است: «لا نفي است. نفي، امکان زيستن است. لا، مقدار معيني امکان است. لا، نبودن نور نيست؛ نور تاريک‌ي‌ست که به سر بردن در حدود چيزها را ميسر مي‌کند. لا، مکاني ميان انجماد و سوختن است، زيستن در فاصله‌ي دو مرگ است. لا،‌مکان نيست؛ لامکان است. لا، آستانه است. گذر است. اشاره‌ناپذير است. لا، درون نيست. لا، بيرون نيست. لا، ‌نفي درون و بيرون است. لا، درون بيرون است؛ بيرون درون. مغاک است.حاق مغاک است. خلاء است. تهي‌ست. غسق است. سياه است.»




نمايشگاه آثار متاخر اين نقاش تا 12 خردادماه ادامه خواهد داشت و همه‌روزه به‌جز جمعه 30 ارديبهشت و 6 خرداد از ساعت 11 تا 20، پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود. گالري اثر در خيابان کريمخان زند، خيابان ايرانشهر، کوچه برفروشان، مقابل خانه هنرمندان ايران، پلاک 16 واقع است.




همچنين نمايشگاه آثار ناهيد توکلي با عنوان «خون بر شمشير» روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري آران افتتاح مي‌شود.




توکلي در يادداشتي با عنوان «بيست و چهار لعنتي» بر اين نمايشگاه نوشته است: «آيا تکنيک مجموعه‌اي از قواعد مربوط به درک ريخت‌شناسي از توانايي‌ها و کارکرد شيئي مديوم نيست؟ نه عکس گرفته‌ام و نه نقاشي کشيده‌ام و نه تصويري مي‌سازم. اين دوره را که به سري «خون بر شمشير» مي‌شناسند فراتر از جذابيت افکت‌هاي روزآمد، برايم نوعي واکنش است به شنيدن و ديدن و البته موازي با زندگي عادي يک آدم بي‌توقع در اين نقطه مبهم جغرافيايي. اين‌ها روزمره‌اند به آن معنا که هر آنچه از طريق رسانه عمومي ديدم و شنيدم يا به تجربه زيستي دريافتم اعم از صوري و غير صوري بدون اندکي سعي براي پختگي يا زيبندگي هنروار بازگو کرده‌ام. اين که نتيجه کار در کدام مديوم مي‌گنجد خيلي در نتيجه کارم تاثير ندارد. هراس من از «شنيدن با واسطه» آن چيزي است که خواهيد ديد يا نخواهيد شنيد؛ در حالي که ناگواري جاري همچنان با بيست و چهار فريم در ثانيه از هزاران رسانه در انتشار خواهد ماند.»




اين نمايشگاه تا چهارم خردادماه همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 ميزبان علاقمندان و بازديدکنندگان است. گالري آران در خيابان کريم‌خان زند، خيابان خردمند شمالي، کوچه دي، پلاک 12 واقع است.




نمايشگاهي با عنوان «کمپوت لحظه‌ها» از سميرا اسکندرفر نيز روز جمعه 23 ارديبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري «محسن» افتتاح مي‌شود.




سميرا اسکنرفر متولد سال 1359 در تهران است و همواره در حوزه‌هاي نقاشي و ويديو فعال بوده است. وي تاکنون با برگزاري 12 نمايشگاه انفرادي و بيش از 40 نمايشگاه گروهي داخلي و خارجي و همچنين نمايش فيلم از پرکارترين هنرمندان جوان ايراني محسوب مي‌شود. اسکندرفر فعاليت حرفه‌اي و نمايشگاهي خود را با نقاشي از سال 1379 شروع کرد و از سال 1383 با ساخت 9 فيلم کوتاه و ويديوآرت پا به عرصه هنر ويديو گذاشت. موزه «تيت» در ارديبهشت ماه سال گذشته يكي از ويدئوهاي اسكندرفر را خريداري كرد.




نمايشگاه «کمپوت لحظه‌ها» تا چهارم خرداد ماه ادامه دارد و همه‌روزه به جز پنج‌شنبه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان است. گالري محسن در خيابان ظفر، خيابان ناجي، خيابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار ميناي شرقي، پلاک 42 واقع است.

نظر شما