شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۴
کد خبر: ۳۷۷۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
سخنان شهردار تهران در آيين وداع با شهداي گمنام در حرم رضوي؛
شهردار تهران با بيان اينکه حضرت فاطمه(س) اولين باني و پشتيبان ولايت بود ، اظهار اميدواري کرد که با دعاي شهداي دفاع مقدس، انقلاب اسلامي با هدايت مقام معظم رهبري به سر منزل مقصود برسد. او در بخش ديگري از سخنانش بيداري اسلامي در منطقه را تحقق وعده الهي دانست و گفت: وعده الهي اين گونه است که اگر بندگان در راه خدا خالصانه مجاهدت کنند ، کم يا زياد و دير يا زود پيروزي تضمين شده است .

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران دکتر محمد باقر قاليباف در سخناني در مراسم وداع با شهداي گمنام دفاع مقدس در شب شهادت حضرت فاطمه(س) در جوار مرقد مطهر امام رضا(ع)، اظهار کرد : امشب براي همه ما شب خاصي است چرا که از يک جهت شهادت حضرت زهرا(س) بوده و از طرف ديگر در اين شهر شهيد پرور پيکر شهداي عزيزي را داريم که سال هاي سال همچون پيکر مادرشان زهرا(س) در گمنامي به سر بردند.


او ادامه داد: حضرت فاطمه (س) آيينه تمام نماي مظلوميت و حقيقت ، تجسم راستين شريعت و نمونه جاودان انسانيت است، او تبلور صبر لايزال نبوي (ص) و جرات استوار توحيدي است .


شهردار تهران با بيان اينکه امشب شب شهادت عزيزي است که نبي اسلام (ص) او را پاره تن خود ناميدند و روح و قلب رسول خدا بود، عنوان کرد : او زني بود که فضايلش همطراز پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) بود.


قاليباف با اشاره به فرموده امام راحل (ره) در مورد مقام شامخ دخت پيامبر اکرم (ص) مبني بر اينکه " اگر او مرد بود، نبي مي شد" ، خاطرنشان کرد : زهراي اطهر (س) نور هدايت بود و بايد تلاش کرده و خود را به ايشان نزديک کنيم . لازمه نزديک شدن به مرکز نور، نوراني شدن است و اين امر جز با عمل ميسر نمي شود .


او اظهار کرد: با عمل است که مي توان در مسير راه اهل بيت (ع) گام برداشت و اگر امشب در جمع ما پيکر مطهر شهيد برونسي قرار دارد به واسطه محبتي است که اين بزرگوار به مادر خود حضرت فاطمه (س) داشت.


شهردار تهران در ادامه با اشاره به اينکه حضرت فاطمه (س) اهل جهاد، ايثار، گذشت و اطاعت بود، اظهار کرد: در زندگي حضرت زهرا (س) مي بينيم که وي چگونه از رسول اکرم اطاعت کرده و چگونه اطاعت از ولايت و همسر را سر لوحه اقدامات خود قرار داد، او اهل عبادت بود چنانکه پيامبر در مورد او به سلمان گفت که فاطمه لبريز از ايمان و يقين است.


او ادامه داد: زهراي اطهر(س) اهل انفاق، ظلم ستيزي و دفاع از ولايت بود، و خداوند با توجه به اين معرفت، صبر، خلوص و فداکاري وي را مرکز فيوضات خود قرار داد و اگر شاگرد خوب مکتب عرفاني حضرت زهرا (س) باشيم، با همه وجودمان مي فهميم که زهد عين آزادي است.


قاليباف خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) الگوي همه ما است، او اولين باني و پشتيبان ولايت و شير زن ميدان جهاد بود . او به ما آموخت که هميشه در محضر خداوند قرار داريم.


شهردار تهران با بيان اين که تحليل هاي مختلفي از بيداري اسلامي در منطقه و جهان صورت گرفته اما ما بر اين باوريم که اگر بيداري اسلامي در جهان اتفاق افتاده به برکت رهبري مقام معظم رهبري بوده و اين نمونه عيني سنتهاي الهي است، اظهار کرد : بيداري اسلامي به برکت عمليات خيبر، بدر و ديگر عمليات هاي دوران دفاع مقدس به وقوع پيوسته ، عملياتهاي که رزمندگان ما سه روز متوالي با اين که مجروح شده بودند در بيابان باقي ماندند و با مظلوميت به شهادت رسيدند، بيداري اسلامي ثمره خون «برونسي» ها است که بعد از 27 سال پيکر مطهرشان به دست ما مي رسد.


او اضافه کرد : بيداري اسلامي منطقه تحقق وعده الهي است و وعده الهي اين گونه است که اگر بندگان در راه خدا خالصانه مجاهدت کنند ، کم يا زياد و دير يا زود پيروزي تضمين شده است .


قاليباف با ياد آوري دوران دفاع مقدس و اين که در آن دوران چه کسي مي توانست پيش بيني کند، صدام با اين فضاحت توسط دوستان خود محاکمه و به درک واصل شود و يا انقلاب اسلامي در عراق پديد آيد و يا امريکا و اسرائيل اين چنين به ذلالت برسند، عنوان کرد : امروز به برکت خون شهدا آثار انقلاب اسلامي در ميان کشورهاي مسلمان دنيا پديدار شده و ما بايد در اين راه محکم تر از گذشته گام برداريم و در خصوص وعده الهي نيز ذره اي ترديد نداشته باشيم.


او در بخش ديگري از سخنانش در مورد شخصيت «شهيد برونسي» اظهار کرد: اين شهيد عشق خاصي به حضرت فاطمه(س) داشت و در کمتر سخنراني از ايشان سراغ داريم که نامي از اين حضرت نياورده باشد .


شهردار تهران ادامه داد: ما بر اين باوريم که شهيد برونسي در سايه مکتب عرفاني حضرت زهرا(س) و اهل بيت (ع) ، عارفي شد که عقلانيت را توام با عشق معماري کرد .


قاليباف گفت : اگر شهيد برونسي فرمانده و سردار و اين چنين ماندگار شد و براي هميشه بر تارک اين کشور و خراسان خواهد درخشيد و اگر او امروز بر سر حوض کوثر نشسته و همراه با ديگر شهدا نزد حضرت حسين ابن علي(ع) به سر مي برد به برکت اين است که وي پرورش يافته مکتب زهراي اطهر (س) است.


قاليباف از اين شهيد که در نزد حضرت فاطمه(س) قرابت و آبرو داشته خواست تا از خداوند بخواهد که انقلاب اسلامي به رهبري مقام معظم رهبري به سر منزل مقصود برسد و خداوند ما را حتي يک لحظه به حال خود رها نکند و انقلابي که هم اکنون دوران غريبي را طي مي کند به لطف و هدايت پروردگار همچنان با پيروي از رهنمودهاي اهل بيت (ع) در مسير حق و حقيقت حرکت کرده و لحظه اي از اين مسير منحرف نشود.

نظر شما