شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۷۸۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
محمود شالويي در بازديد از نگارخانه «آرتين»:
مديركل هنرهاي تجسمي از نگارخانه آرتين و موسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي در مشهد بازديد كرد و از ازياد نگارخانه‌هاي حرفه‌اي خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مركز هنرهاي تجسمي، محمود شالويي در سفر به مشهد از نگارخانه آرتين و نمايشگاه مهران و آيدا صدرالسادات و نمايشگاه گروهي دانشجويان هنر دانشگاه نيشابور در اين نگارخانه ديدن كرد.

مدير كل هنرهاي تجسمي و سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران در بازديد از نگارخانه آرتين گفت: اين نگارخانه با توجه به فضا و امكاناتي كه دارد فرصت مناسبي را براي نمايش آثار هنرمندان استان خراسان رضوي فراهم كرده است و در مدت چند ماهه فعاليت خود، فعاليت‌ها و نمايشگاه‌هاي متعددي را برنامه‌ريزي كرده است.


شالويي ادامه داد: خوشبختانه در چند ماه اخير تعداد نگارخانه‌ها در شهرستان‌ها از جمله در استان خراسان رضوي در حال افزايش است و فضاهايي براي ارائه و نمايش آثار هنرمندان شكل مي‌گيرد.

مدير كل هنرهاي تجسمي با تاكيد بر نقش نگارخانه‌ها در اقتصاد هنر گفت: نگارخانه‌هايي كه امروزه در استان‌ها شروع به كار مي‌كنند، نگاهي حرفه‌اي‌تر دارند و فروش آثار هنرمندان را مورد توجه قرار مي‌دهند كه اين اتفاق به اقتصاد هنرهاي تجسمي كمك مي‌كند.


مدير كل هنرهاي تجسمي با اشاره به تصويب اختصاص يك دهم درصد اعتبارات عمراني دستگاه‌هاي دولتي به خريد آثار هنري در مجلس شوراي اسلامي گفت: تصويب اين قانون زمينه‌اي را براي فروش آثار هنري و رونق اقتصاد هنر فراهم مي‌كند و بي‌شك هنرمندان و نگارخانه‌هاي شهرستان‌ها نيز از نتايج اين طرح بهره‌مند مي‌شوند.

محمود شالويي همچنين از موسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي و نمايشگاه آثار خوشنويسي قدما در نگارخانه رضوان اين موسسه بازديد كرد.


مدير موسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي با گزارشي از برنامه‌هاي هنري موسسه گفت: برگزاري دو سالانه تذهيب قرآني كه دو دوره آن برگزار شده، جشنواره تصويرگري و نمايشگاه‌هاي هنري مستمر در نگارخانه رضوان از برنامه‌هاي اين موسسه است و معرفي مكتب هنري خراسان را نيز دنبال مي‌كند.


محمود شالويي در اين جلسه گفت: مركز هنرهاي تجسمي به عنوان متولي هنرهاي تجسمي كشور آمادگي دارد در زمينه‌هاي تخصصي و كارشناسي با موسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي همكاري ‌كند.


نظر شما