يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۷
کد خبر: ۳۷۸۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
نماينده مردم زنجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس شوراي اسلامي براي کمک به ايجاد فرهنگ شهرنشيني در بين مردم بايد کميسيون فرهنگي و اجتماعي‌اش را فعال‌تر کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي چهارمين جشنواره فيلم شهر، «سعداله نصيري قيداري» افزود: مجلس شوراي اسلامي قوانين متعددي براي مسايل شهري در حوزه‌هاي مختلف دارد و يک نماينده ناظر در شهرداري‌ها براي پيگيري اجراي قوانين مصوب بر شهرداري‌ها دارد.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: آموزش مسايل شهري نوعي فعاليت فرهنگي است که مديران شهري با استفاده از فناوري‌هاي حوزه هنري و ابزارهاي قدرتمند رسانه‌اي و بخصوص سينما مي‌توانند آموزش‌هاي موثري در حوزه آداب شهروندي و شهرنشيني بدهند.


عضو فراکسيون دانشگاهيان مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: متاسفانه در سال‌هاي اخير در رسانه‌هاي ما کمتر به آموزش مسايل شهري پرداخته‌اند و طرز استفاده صحيح از خدمات شهري در بين مردم ما جا نيفتاده است.


وي به رويکرد مجلس در زمينه سينماي شهري اشاره کرد و گفت: مجلس براي بودجه تعيين و تکليف نمي‌کند و بايد تمام امور در لايحه دولت پيش‌بيني شود و براي تصويب به مجلس ارجاع شود.


اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر تمام قواي کشور اعم از مجريه، مقننه و قضاييه دست در دست هم دهند مي‌توانند با استفاده از قدرت رسانه‌اي فضايي در کشور ايجاد کنند که مردم احساس امنيت و نشاط کنند و در عين حال اصول، ارزشها و سنت‌هايشان حفظ شود، آنگاه ساخت آرمانشهر در کشور محقق مي‌شود.

نصيري با بيان اين که مجلس با قانون‌گذاري صحيح و رفع خلاهاي قانوني مسايل شهري مي‌تواند در ايجاد شهر انساني دخيل باشد، افزود: کميسيون فرهنگي مجلس با بررسي‌هاي علمي و کارشناسي مي تواند طرح هاي لازم در اين زمينه را پيش بيني و در دستور کار مجلس قرار دهد.

چهارمين جشنواره فيلم شهر با رويکرد شهري انساني براي انسان شهري از 18 تا 31 شهريورماه در تهران و گيلان برگزار مي‌شود.

نظر شما