شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۸
کد خبر: ۳۷۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: در بخش اعزام زائران به حج عمره تاكنون 380 هزار زائر به حج عمره مشرف شدند و پيش‌بيني مي‌شود امسال 800 هزار نفر به حج عمره اعزام شوند./كشور عربستان حساسيت و كنترل نامحسوس نسبت به حجاج ايراني را بيشتر كرده است.

به گزارش "شهر" ، علي ليالي صبح امروز در حاشيه نشست استاندار بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ريزي لازم براي اعزام اين تعداد زائر در كشور انجام شده و اميدواريم امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته در اعزام زائران به حج تمتع مشكل خاصي نداشته باشيم.

وي افزود: در بخش اعزام زائران به حج عمره نيز تاكنون 380 هزار زائر به حج عمره مشرف شدند و پيش‌بيني مي‌شود امسال 800 هزار نفر به حج عمره اعزام شوند.

رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با اعزام 800 هزار زائر به حج عمره بالاترين جمعيت را در بين ديگر كشورها دارد.

ليالي ادامه داد: قرارداد براي اعزام‌ 97 هزار زائر در حج تمتع بسته شده و كار ثبت‌نام زائران نيز انجام شده و پيش‌بيني مي‌كنيم امسال حج خوب و عزتمندانه‌اي داشته باشيم.

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: روزانه 4 هزار نفر زائر نيز براي زيارت اماكن مقدسه كشور عراق به عتبات عاليات سفر مي‌كنند و سازمان حج و زيارت با برنامه‌ريزي مناسب خدمات لازم را به اين زائران انجام مي‌دهد.

وي اضافه كرد: حدود 50 هزار نفر در بخش خصوصي مديريت حج در كشور را برعهده دارند و سالانه 10 هزار نفر از اين تعداد در سيستم مديريت حج جابه‌جا مي‌شوند.

ليالي عنوان داشت: كاروان‌هاي كشوري براي اعزام به حج تمتع و عمره 95، 125،145،175 و 195 نفره هستند كه از استان‌هاي مختلف با برنامه‌ريزي صورت گرفته به حج اعزام مي‌شوند.

رئيس سازمان حج و زيارت بيان داشت: با توجه به بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه حج امسال از شور و حال بهتري برخوردار خواهد بود و حضور حجاج ايراني در عربستان شور و حال خاصي خواهد داشت.

ليالي همچنين گفت: از نظر ويزا در وضعيت خوبي هستيم ضمن اينكه كشور عربستان حساسيت و كنترل نامحسوس نسبت به حجاج ايراني را بيشتر كرده است.

رئيس سازمان حج و زيارت اظهار داشت: خدمات به زائران در سفر حج تمتع نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار بهتر شده و در آخرين سفر حج تمتع فشارهاي جسمي و رواني در انجام مناسك حج در مكه، عرفات، منا و مدينه بسيار كمتر شده و شاهد رضايتمندي حجاج بوديم.

ليالي خاطرنشان كرد: علت كاهش فوتي‌ها در حد گذشته، كاهش زمان مسير عرفات به منا و كم شدن فشارهاي جسمي و رواني به حجاج بود.

نظر شما