شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۹
کد خبر: ۳۷۸۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
راه‌اندازي 374خانه‌ سلامت در 374 محله؛
معاون پيشگيري اداره کل سلامت شهرداري تهران با بيان اين‌كه در حال حاضر تمامي 374 محله شهر تهران از خانه سلامت برخوردارند، تصريح كرد: ارتقاي كيفيت اين خانه‌هاي سلامت در دستور كار سال 90 اين اداره كل قرار دارد.

رضا قهرماني، در گفت‌و‌گو با خبرنگار «شهر» در مورد برنامه‌هاي اين اداره كل در سال‌جاري گفت: با توجه به اين‌كه توسعه كالبدي خانه‌هاي سلامت در سال گذشته نهايي شده، ارتقاي كيفيت خدمات ارائه شده در اين خانه‌هاي سلامت در دستور كار سال 90 اين اداره كل قرار دارد.


او با بيان اين‌كه در حال حاضر تمامي 374 محله شهر تهران از خانه سلامت برخوردارند، افزود: هدف از ايجاد اين خانه‌هاي سلامت، ارتقاي سلامت شهروندان و ارايه آموزش‌هاي لازم به شهروندان است.


معاون پيشگيري اداره کل سلامت شهرداري تهران تصريح كرد: موضوع سلامت با حضور همه ذي نفعان سلامت محله و ساير اقشار ساکن در محله، در خانه‌هاي سلامت مورد توجه قرار مي گيرد تا با نظر همه اعضا، اولويت‌هاي سلامت محله به دست آمده و براي رفع مشکلات و برطرف ساختن موارد تهديد کننده سلامت چاره انديشي شود.


او اولويت ديگر اداره كل سلامت شهرداري تهران را توسعه و ارتقاي كانون‌هاي اجتماعي و استفاده از ظرفيت اين كانون‌ها دانست و تصريح كرد: در سال‌جاري محوري‌ترين امور در حوزه سلامت محلات به اين‌كانون‌ها واگذار مي‌شود.


قهرماني با بيان‌كه در حال حاضر كانو‌ن‌هاي سالمندان، معلولان، كودك و مادر، جوانان، ديابت و خادمين سلامت مساجد فعال هستند، ادامه داد: كانون‌هاي پيشگيري از دخانيات و پيش‌گيري از چاقي نيز امسال در محلات شهر تهران فعال مي‌شوند.


او اقدام ديگر شهرداري تهران در حوزه سلامت را راه‌اندازي «خانه‌هاي تن‌آرام» و باشگاه‌هاي چاقي در سطح همه مناطق تهران عنوان كرد. در خانه‌هاي تن‌آرام ماساژ غيردرماني به‌شهروندان ارائه مي شود و در باشگاه‌هاي چاقي هم شهروندان مي‌توانند از خدمات تغذيه‌اي، مشاوره‌اي و پزشكي براي كاهش وزن بهره‌مند شوند.


در همين زمينه بخوانيد:

راه‌اندازي 22 كانون براي سيگار نكشيدن؛ بانوان در اولويت طرح«پيش‌گيري از دخانيات» هستند

برنامه‌هاي شهرداري تهران در هفته سلامت

بر اساس تفاهم‌نامه شهرداري و وزارت بهداشت؛ داروهاي مازاد خانه‌ها امحا مي‌شود

در صورت تصويب و تامين منابع؛ موزه بدن و دهكده سلامت در بوستان ولايت راه‌اندازي مي‌شود

نظر شما