دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۲
کد خبر: ۳۷۹۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران با بيان اين‌كه وعده نصب 65 اثر حجمي در شهر تهران محقق شده است، گفت: امسال نيز 40 سرديس از شهداي دوران دفاع‌مقدس و مفاخر ايران در نقاط مختلف شهر نصب مي‌شود.

محمدجواد شوشتري، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اشاره به تعداد  آثار حجمي نصب شده سال گذشته در سطح شهر تهران، گفت: 65 اثر حجمي در اواخر سال گذشته و ابتداي سال‌جاري در سطح شهر  نصب شد كه در نوع خود بي‌نظير است.


مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران افزود: 40 سرديس به‌هنرمندان سفارش داده شده است كه پس از ساخت در محل‌هاي مناسب نصب مي‌شود، ضمن اين‌كه در طراحي و ساخت سرديس‌ها فعاليت‌هاي مناسب ديگري نيز در حال انجام است.


او با اشاره به‌اين‌كه اين سرديس‌ها هم به شهدا و هم به مفاخر ايران اختصاص دارد، تصريح كرد: بعضي از اين سرديس‌ها چون طيب و يعقوب ليث در پارك مفاخر و جوانمردان در مناطق 5 و 22 و برخي ديگر در بوستان ولايت نصب مي‌شود.


شوشتري با اشاره به مجسمه «نادرشاه افشار» اثر استاد ابوالحسن صديقي كه در شهر مشهد نصب است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر چند مجسمه فاخر مانند اين مجسمه در سطح كشور وجود دارد لذا ما به‌دنبال آن هستيم كه يك اثر حجمي فاخر براي شهر تهران طراحي و اجرا شود كه به‌اين منظور در حال بررسي و برنامه‌ريزي هستيم.


او برگزاري دومين سمپوزيوم سرديس شهدا در سال‌جاري را از ديگر اقدامات اين سازمان در اين زمينه دانست و اضافه كرد: اين سمپوزيوم اوايل خردادماه سال جاري هم‌زمان با بهره‌برداري از فاز يك بوستان ولايت، در همين بوستان برگزار مي‌شود.

در همين زمينه بخوانيد:
نماد ميدان ونك انتخاب شد؛ نصب نماد ميدان جمهوري اسلامي؛به زودي
فراخوان دومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي سرديس شهداي دفاع مقدس

دومين سمپوزيوم ملي مجسمه‌سازي پاييز برگزار مي‌شود
50 اثر از دومين دوسالانه مجسمه‌‌هاي شهري به تهران مي‌آيد
آثار حجمي بهار تهران را زيباتر كرد

نظر شما