دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۴
کد خبر: ۳۷۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
معاون شهردار تهران در آستانه برگزاري «جشنواره فيلم شهر»؛
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، در آستانه برگزاري «چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر» اعلام كرد: براي ارتقاي فرهنگ ترافيك از هنر سينما كمك خواهيم گرفت.

به گزارش «شهر» به نقل روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: براي بهبود فرهنگ ترافيك از تمامي ابزارها و امكانات موجود استفاده خواهيم كرد و در اين ميان هنر به عنوان ابزاري ارزشمند و هنر سينما به عنوان امكاني كارآمد جهت ايجاد ارتباط و برقراري تعامل با آحاد جامعه از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

او از ترافيك به عنوان نخستين مشكل شهروندان تهران و بسياري از كلان‌شهرهاي كشور نام برد و اظهار كرد: در نظر داريم براي كاهش مشكل اول پايتخت از هنر هفتم و هنرمندان توانمندي كه در اين عرصه فعاليت مي‌كنند، كمك بگيريم و در اين مسير به همراهي و همكاري جامعه هنري كشور به ويژه سينماگران نياز داريم.

معاون شهردار تهران خلاء فرهنگي را اصلي‌ترين چالش ترافيك پايتخت دانست و تصريح كرد: سهم اهالي فرهنگ و هنر در اين زمينه بسيار حائز اهميت است و چنانچه سينماگران كشور در فيلم‌هاي خود موضوعات ترافيكي را در قالب نكات آموزشي مورد توجه قرار دهند، بدون ترديد اين آموزش‌ها بر بهبود رفتارهاي ترافيكي شهروندان تأثير مستقيم بر جاي خواهد گذاشت.

تشكري هاشمي خاطرنشان كرد: حمايت از آن دسته فيلم‌هاي شهري كه ضمن تأكيد بر آموزه‌هاي شهروندي، موضوعات ترافيكي را مورد توجه قرار دهند به صورت جدي در دستور كار معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران قرار دارد.

بر اساس اين گزارش مجموعاً 5 فيلم شامل دو فيلم كارتوني، ‌دو فيلم مستند و يك فيلم داستاني كوتاه كه موضوعات ترافيكي از جمله حمل و نقل عمومي را مورد توجه قرار داده بودند، از سوي كارشناسان معاونت آموزش سازمان ترافيك به عنوان فيلم‌هاي برگزيده معاونت حمل و نقل و ترافيك انتخاب شده و كارگردان‌هاي اين فيلم‌ها در مراسم افتتاحيه فيلم شهر مورد قدراني قرار مي‌گيرند.

گفتني است مراسم افتتاحيه «چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر» با هدف جلب مشاركت هنرمندان فيلم‌ساز به شهر و موضوعات شهري و با رويكرد محوري «شهري انساني براي انسان شهري» شامگاه شنبه 24  ارديبهشت ماه جاري گشايش مي‌يابد.

نظر شما