سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۳۸۰۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
از سوي مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 5
انتشارات مديريت فرهنگي هنري منطقه 5، زندگي و انديشه‌هاي شهيد صياد شيرازي را در مجموعه کتاب مردان خدا منتشر مي‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مديريت فرهنگي هنري منطقه 5 (فرهنگسراي فردوس)، «مردان خدا» عنوان مجموعه کتاب‌هاي انتشارات مديريت فرهنگي هنري منطقه 5 است که به معرفي شخصيت‌هاي برتر و برجسته تاريخ معاصر ايران و قهرمانان سال‌هاي انقلاب و جنگ تحميلي مي‌پردازد.



زندگي و انديشه‌هاي شهيد صياد شيرازي به همراه مصاحبه‌ها و نوشته‌هاي اين شهيد با همکاري خانواده، دوستان و فرزندانش گردآوري شده و به زودي راهي بازار کتاب مي‌شود.



شهيد امير سپهبدعلي صياد شيرازي از فرماندهان سال‌هاي جنگ تحميلي که در بهار 1378 توسط منافقين ترور شد، فرماندهي نيروي زميني ارتش، عضويت در شوراي عالي دفاع را در سال‌هاي عمر پرافتخارش بر عهده داشت.


همچنين مراسم پرده‌خواني با موضوع ميراث کهن براي آشنايي کودکان و نوجوانان با تاريخ حماسي و اسطوره‌اي در خانه فرهنگ محصل وابسته به فرهنگسراي فردوس برگزار مي‌شود.



در اين مراسم که صبح 26 ارديبهشت و با حضور کودکان و نوجوانان و اوليا و مربيان برگزار مي‌شود، داستان‌هايي از شاهنامه فردوسي توسط بهترين پرده خوانان کشور به اجرا در مي‌آيد.



خانه فرهنگ محصل از ساعت 10 تا 12 ميزبان عموم علاقه‌مندان به هنرهاي نمايشي و به ويژه دوستاران داستان هاي حماسي و اساطير ايراني خواهد بود.



مراسم شاهنامه خواني نيز از سوي اين خانه فرهنگ برگزار مي‌شود. مراسم شاهنامه خواني ، در 3 جلسه و به صورت دوره‌اي در مدارس منطقه 5 انجام خواهد شد.

نظر شما