يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۱
کد خبر: ۳۸۰۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
ارسال نامه‌هاي‌ تاكسي‌رانان به دفتر رياست جمهوري؛
مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران، با بيان اين كه از رانندگان تاكسي شركت‌هاي خصوصي هيچ مبلغ اضافي گرفته نمي‌شود، گفت: مسئولان اگر مي‌خواهند در زمينه رفع مشكلات تاكسيرانان اقدامي انجام دهند بهتر است درامور مهم‌تري از جمله كاهش قيمت سوخت CNG ، نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده و حذف مسافربر‌هاي شخصي كمك كنند.

فضل‌اله اسلامي، مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران درگفت‌وگو با خبرنگار «شهر» درباره‌ي انتشار اخباري مبني بر اعتراض برخي از رانندگان تاكسي نسبت به مبالغ دريافتي شركت‌هاي خصوصي براي حق شارژ و رسيدگي به آن توسط دفتر رياست جمهوري اظهاركرد: در مورد پرداخت حق شارژ و ارائه خدمات متقابل آن به رانندگان دستور العمل شفافي وجود دارد و بيان اين گونه مشكلات درفضاهاي غيرتخصصي ، تنها به ضرر رانندگان تاكسي است و موجب اتلاف وقت آنها مي‌شود.

 

او تاكيد كرد: برعملكرد شركت‌هاي خصوصي نظارت داريم و اجازه نمي‌‌دهيم از رانندگان تاكسي هيچ مبلغ اضافي گرفته شود.

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت برتاكسيراني شهرتهران گفت رانندگان تاكسي براي حل مشكلات نيازي ندارند به مراجع بالاتر مراجعه كنند.تمام دفاتر تاكسيراني در مناطق 22گانه تهران آمادگي دارند تا مشكلات تاكسيرانان را در مدت كمتر از 48 ساعت رسيدگي كند.

 

اسلامي تصريح‌كرد: تاكنون در اين زمينه هيچ مورد اعتراض و شكايتي از سوي رانندگان تاكسي نداشته‌ايم.

 

او خاطرنشان كرد: شركت‌هاي خصوصي تاكسيراني شركت‌هاي نوپايي هستند و حق شارژي كه دريافت مي‌كند، بابت خدماتي است كه به رانندگان تاكسي ارائه مي‌دهند.

 

اسلامي با اشاره به اين‌که برنامه‌ريزي براي آموزش تاکسيران‌ها، رسيدگي به وضعيت رفاهي آن‌ها از محل شارژهاي پرداختي صورت مي‌گيرد، گفت: نگاه دو طرفه‌اي به منافع تاکسيران‌ها و شرکت هاي خصوصي داريم و کسب سود منطقي براي آنها در حوزه حمل و نقل مدنظر است.

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران خاطرنشان کرد: تقويت سيستم‌هاي نظارتي مبتني بر فناوري‌هاي مدرن، جانمايي خطوط و استقرار ايستگاه‌هاي تاکسي با امکانات لازم و كمك به تاكسيرانان براي نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده از جمله خدمات شرکت‌هاي خصوصي در برابر شارژهاي دريافتي است.

 

اسلامي تصريح کرد: تکريم راننده‌هاي تاکسي و ارباب رجوع نيز از وظايف اصلي شرکت‌ها است و مديران بايد به‌طور مستقيم بر اين امر نظارت کنند.

 

او افزود: علاوه‌براين سازمان تاكسيراني با سازمان ورزش شهرداري تهران تفاهم‌نامه‌اي امضاء كرده است كه براساس آن رانندگان تاكسي مي‌توانند از 32مجموعه ورزشي در سطح تهران با 50 درصد تخفيف استفاده كنند.

ارائه لايحه شرح خدمات شركت‌ها خصوصي به رانندگان به شوراي شهر

 

او گفت: به زودي لايحه شرح خدمات شركت‌هاي خصوصي به رانندگان تاكسي براي تصويب به شوراي اسلامي شهرتهران ارائه مي‌شود.

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران تصريح كرد: مسئولان اگر مي‌خواهند در زمينه رفع مشكلات تاكسيرانان اقدامي انجام دهند بهتر است درامور مهم‌تري از جمله كاهش قيمت سوخت CNG ، نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده و حذف مسافربر‌هاي شخصي كمك كنند.

 

او افزود: بعد از هدفمند‌كردن يارانه‌ها قيمت سوخت CNG براي تاكسي‌هاي 5/7 برابر شده از 40 تومان به 300 تومان رسيده است كه اين مساله موجب كندي روند توسعه تاكسي‌هاي گازسوز شده كه از سياست‌هاي كلي براي كاهش آلودگي هوا است.

 

اسلامي اظهاركرد: در زمينه نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده نيز قرار بود بهره وام نوسازي، 5درصد كمتر شود. اگر بانك عامل اين مورد را بپذيرد، روند نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده بهتر و سريع‌تر مي‌شود و مي‌توانيم خدمات بهتري به مسافران ارائه دهيم.

 

او ادامه داد: علاوه‌‌براين قرار بود در اين رابطه، ميزان مبلغ وام بانك براي خودرو پژو بيشتر شود و به 10 ميليون برسد كه تاكنون در اين رابطه اقدامي نشده است.

 

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران بر اهميت وقت تاكسيرانان تاكيد ‌كرد و افزود : هم‌اكنون تاكسي‌‌ها تنها در ساعات پيك صبح‌گاهي و شامگاهي مسافر دارند و از ساعت 9 صبح تا 14 بيشتر دنبال مسافر مي‌گردند كه اين مساله ازلحاظ اقتصادي براي تاكسي‌ها توجيه پذير نبود و با ضررهايي همراه است.

بنابراين گزارش چندي پيش يك از روزنامه‌هاي نزديك به دولت، ازنامه‌نگاري و گلايه و شكايت صدها راننده تاكسي تحت پوشش شركت‌هاي خصوصي به اين روزنامه در مورد دريافت مبالغي به عنوان شارژ ماهيانه،‌ حسن انجام كار، GPS خبرداد و اعلام كرد اين نامه‌ها به دفتر رياست جمهوري ارائه شد كه در پي آن رحيم مشايي رييس دفتر رياست جمهوري پس از اطلاع از موضوع و انجام برخي بررسي‌ها و نيز دريافت دستور رئيس‌جمهور از وزارت كشور خواست است تا به طور ويژه و قاطع با تخلفات انجام شده برخورد كند.

نظر شما