يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۶
کد خبر: ۳۸۲۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
نمايشگاه نقاشي بزرگان هنر معاصر گرجستان چهارشنبه 28 ارديبهشت‌ماه با حضور جمعي از مسئولان فرهنگي کشور و هنرمندان سرشناس ايران و گرجستان در موسسه فرهنگي اکو گشايش مي‌يابد.

به گزارش شهر، اين نمايشگاه که در راستاي تبادلات فرهنگي کشورهاي عضو در سازمان اکو صورت مي‌گيرد، مشتمل بر 40 اثر نقاشي از 11 هنرمند پيشکسوت اين کشور است که در سبک‌هاي مختلف و موضوعات مختلف براي نمايش به ايران آمده است.


اين نمايشگاه که همگي آثارش از سوي آکادمي هنرهاي زيباي تفليس جمع‌آوري شده در واقع نخستين نمايشگاه از مجموعه نمايشگاه‌هاي دوره‌اي نقاشي هنرمندان کشورهاي عضو اکو در ايران است که به مناسبت عضويت تازه گرجستان به اين سازمان صورت مي‌گيرد. بر اساس اطلاع و بعد از پايان اين نمايشگاه نقاشي، نمايشگاه بزرگ ديگري مشتمل بر آثار هنرمندان بزرگ ازبکستان در محل اين موسسه برپا مي‌شود.

مؤسسه فرهنگي اکو نهاد فرهنگي سازمان همکاري‌هاي اقتصادي (اکو) است که در سال 1374 تأسيس شد و مرکز آن در تهران است. وظيفه اين بنياد گسترش همکاري و تبادل‌هاي فرهنگي ميان کشورهاي عضو اکو است.


اين نمايشگاه راس ساعت 16 روز چهارشنبه 28 ارديبهشت گشايش مي‌يابد و تا 10 خرداد پذيراي علاقه‌مندان خواهد بود. نگارخانه موسسه فرهنگي اکو در خيابان اقدسيه (شهيد موحد دانش)، خيابان ناز، پلاک 10 واقع است.


نظر شما