سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۰
کد خبر: ۳۸۲۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
طبق مصوبه هيات مديره بهشت زهرا (س)همه افرادي كه در بهشت زهرا (س)به خاك سپرده مي‌شوند بايد وجه مربوط به كفن و دفن خود را پرداخت كنند. اما با توجه به اينكه از هنرمندان نيز وجوهي مطالبه شده است، تصميم بر اين شد با جناب شهردار صحبت شود تا اگر وجهي قرار است پرداخت شود از محل كمك شهردار تهران صورت گيرد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، محمد هادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران صبح امروز 26 ارديبهشت در نشست خبري همايش بزرگ وبلاگ‌نويسان كشور با اشاره به اينكه اين همايش با محورهاي عفاف، معنويت و امنيت اخلاقي برگزار مي‌شود، گفت: شهرداري تهران در راستاي فرهنگ‌سازي در زمينه گسترش عفاف و امنيت اخلاقي با همكاري صدا و سيما نسبت به برگزاري اين همايش سه‌ روزه اقدام مي‌كند.

او هدف از برگزاري اين همايش را پرداختن به موضوع عفاف و حجاب اعلام کرد و گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي از سوي امام خميني (ره)و مقام معظم رهبري تاکيدات زيادي در خصوص مساله حجاب و عفاف صورت گرفته و خوشبختانه جامعه ما نيز به اين مساله پايبند بوده و رعايت شئونات اسلامي را در سطح جامعه به انجام مي رساند.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: در مورد مساله حجاب مصوبات زيادي به تصويب رسيده که از جمله آن مي توان به مصوبه شواري عالي فرهنگي اشاره کرد که تکاليفي را براي تمامي دستگاه ها از جمله شهرداري مشخص کرده است.

او خاطر نشان کرد: اقدامات در مورد فرهنگ حجاب در سطح تهران از سوي شهرداري به طور گسترده در حال انجام است که در اين رابطه مي توان به ايجاد فضاهاي فرهنگي، خانه هاي شهربانو در سطح شهر و مجموعه شهربانو در بوستان ولايت اشاره کرد.
ايازي با بيان اين‌كه اين برنامه‌ها مورد حمايت شهرداري تهران است، افزود: در اين همايش سه روزه كارگاه‌هاي آموزشي و نشست‌هاي فرهنگي برگزار مي‌شود. ضمن اينكه بازديد از برج ميلاد، شهرک غزالي و برگزاري دعاي كميل در باغ موزه دفاع مقدس از ديگر برنامه‌هاي اين همايش به شمار مي‌آيد.


او در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا شهرداري تهران قصد دارد با برگزاري جشنواره وبلاگ نويسان نسبت به تاثيرگذاري در فضاي مجازي اقدام كند، گفت: وبلاگ‌نويسان در موضوعات اخلاقي و حجاب فعال هستند، ما هم سايتي معرفي كرده‌ايم و متقاضيان زيادي در اين فراخوان شركت كرده‌اند و ما توانستيم تعدادي از آنها را براي حضور در اين همايش دعوت كنيم.


به‌گفته وي، ما قصد نداريم به وبلاگ‌نويسان بگوييم چه اقدامي بايد انجام دهند، بايدها و نبايدها به خود مردم باز مي‌گردد.


معاون شهردار تهران درباره خاك‌سپاري هنرمندان در بهشت زهرا (س) هم گفت: در گذشته در قطعه هنرمندان از اين فرهيختگان مبلغي براي کفن و دفن گرفته نمي شد و   خاکسپاري آنها رايگان بود، اما طبق مصوبه هيات مديره بهشت زهرا (س) همه افرادي كه در آن به خاك سپرده مي‌شوند بايد وجه مربوط به كفن و دفن خود را پرداخت كنند. با توجه به اينكه از هنرمندان نيز وجوهي مطالبه شده است، تصميم بر اين شد با جناب شهردار صحبت كنيم تا اگر وجهي قرار است پرداخت شود از محل كمك شهردار تهران صورت گيرد.


ايازي در پاسخ به سوالي درباره تعامل شهرداري با سازمان ميراث فرهنگي و اينکه سازمان ميراث فرهنگي ادعا مي کند که در کميسوين ماده 5 دعوت نمي شود، گفت: يكي از رويكردهاي شهرداري تهران تملك ساختمان‌هاي قديمي و تبديل آن به مجموعه‌هاي فرهنگي هنري بوده است كه در اين زمينه عمارت عين‌الدوله به نگارخانه برگ، عمارت فخرالدوله به خانه مداحان و حمام نواب به مركز هنري بدل شده، حتي آشيانه‌هاي قلعه مرغي به موزه تبديل مي شود.


او با بيان اين‌كه تعامل ميان شهرداري و ميراث فرهنگي مناسب است، تصريح كرد: هر كاري هم كه شهرداري تهران در اين زمينه مي‌خواهد انجام دهد با هماهنگي ميراث فرهنگي صورت مي‌گيرد، راهكار اصلي براي رفع ناهماهنگي‌ها مديريت واحد شهري است.


سخن‌گوي شهردار تهران خاطرنشان كرد: تعامل و همكاري ميان ما و ميراث فرهنگي وجود دارد، ممكن است دوستان آن مجموعه انتظارتي دارند كه شهرداري تهران از عهده آنها برنمي‌آيد ولي ما در حد وسع خود تلاش كرده‌ايم و به مرمت و بهسازي خانه دكتر شريعتي و خانه شهيد چمران بخشي از تلاش‌ها در اين زمينه است.


ايازي با بيان اينكه بناهاي تاريخي و ميراثي كه در اختيار ميراث فرهنگي است تبديل به فضاهاي بي‌دفاع شهري شده است، تصريح كرد: بايد سوال كرد چرا اين فضاها كه موجب ايجاد آسيب‌هاي اجتماعي شده است مرمت نمي‌شود.


در ادامه اين نشست سليمي مديركل بانوان سازمان صدا و سيما گفت: در اين همايش 350 نفر از وبلاگ‌نويسان از نقاط مختلف كشور و اقشار گوناگون حضور دارند و با اين همايش در نظر داريم نسبت به هم‌افزايي وبلاگ‌نويساني كه نسبت به ترويج اخلاق و ايمني سازي فضاي مجازي اقدام مي‌كنند مبادرت كنيم چون فضاي مجازي امروزه مورد تهديد قرار گرفته است و به دغدغه بزرگي براي مسوولان كشور ، خانواده‌ها و جوانان بدل شده است.

او اضافه كرد: اين همايش با مشارکت شهرداري در 5 بخش عکس، فيلم، گزارشات رسانه‌اي، شعر و داستان و فضاي مجازي از چهارشنبه آغاز شده و تا روز جمعه ادامه مي‌يابد.

نظر شما