شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۸۲۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
با افزايش مراکز درماني و اردوگاه هاي بازپروري؛
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، با اعلام اينکه، يکي از مطالبات روزافزون مردم، جمع آوري معتادان ولگرد از معابر عمومي است، تصريح کرد: پليس براي نگهداري معتادان ولگرد و توزيع کنندگان خرد، نيازمند افزايش مراکز درماني و آماده شدن اردوگاه هاي بازپروري است.

به گزارش خبرنگار شهر، سردار «حميدرضا حسين آبادي» رئيس پليس مبارزه با موادمخدرناجا در دفتر نظارت همگاني گفت: امروز هموطنان ما ضمن تماس با اين دفتر، نظرات، مشکلات و دغدغه هاي خود را در حوزه مواد مخدر، با ما در ميان گذاشتند و برخي نيز در اين مرکز، حضور يافتند.

 

 وي افزود: يکي از مطالبات جدي هموطنان، برخورد جدي و جمع آوري معتادان ولگرد توسط پليس در محله هايشان بود.

 

 حسين آبادي، تاکيد کرد: متاسفانه،کمبود مکان نگهداري معتادان و اردوگاه هاي بازپروري و درمان اجباري، يکي از مشکلات پليس براي اجراي طرح جمع آوري معتادان و خرده فروشان است.

 

 اين مقام انتظامي با اشاره به جلسه اي که ديروز در وزارت کشور با حضور وزير کشور و استانداران تهران و البرز برگزار شده بود، افزود: دراين جلسه، مقرر شد با کمک استانداران تهران و البرز، هرچه سريعتر دو اردوگاه آماده شود تا به وضعيت معتادان تهران، سروساماني داده شود.

 

 رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، اظهار اميدواري کرد که سازمان بهزيستي، با ايجاد شرايط آسان اعطاي صدور مجوز براي راه اندازي مراکز ترک اعتياد در اين دو استان، منجر شود تا ازNGO ها و مراکز درماني بيشتري، جهت درمان و نگهداري معتادان، برخوردار شويم.

 

 وي، همچنين تصريح کرد: سازمان بهزيستي با افزايش نظارت بر عملکرد و نحوه درمان مراکز درماني و بازپروري، نقش بسزايي در ساماندهي اين مراکز دارد تا خداي ناخواسته، شاهد رفتارهاي غيرانساني با معتادان در اين مراکز نباشيم.

 

 به گفته سردار حسين آبادي، پليس عليرغم اينکه، مسئوليتي در قبال، عملکرد و نحوه درمان مراکز درماني و بازپروري ندارد، در صورت طرح شکايت مبني بر برخورد با معتادان برخلاف شئونات انساني، با اين مراکز، برخورد خواهد کرد.

 

 اين مقام انتظامي، تاکيد کرد: با اساس، ماده 15 و 16 اصلاح قانون، اعتياد بيماري است و در صورتيکه معتاد به سوي ترک نرود، معتاد شناخته شده و به مراکز درمان اجباري، فرستاده خواهد شد، بنابراين لازم است  با افزايش مراکز درماني و بازپروري، شرايط مناسب براي ترک و درمان معتادان را ايجاد کند.

   

وي يادآور شد: با جمع آوري معتادان از سطح معابر عمومي، مانع از زشت شدن چهره شهر مي شويم، علاوه براين مردم نيز از مزاحمت برخي از آنان آسوده خواهند شدند.

   

حسين آبادي، افزود: مهمتر اينکه، با جمع آوري معتادان، رابطه معتاد با قاچاقچي، قطع خواهد شد.

 

وي اظهار اميدواري کرد با آماده شدن اردوگاه هاي بازپروري و مراکز درمان اجباري در آينده نزديک، پليس نيز طرح جمع آوري معتادان و قاچاقچيان خرد را در کشور به اجرا درآورد تا شاهد ايجاد آرامش بيشتري براي مردم باشيم. 

نظر شما