شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۷
کد خبر: ۳۸۳۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
معاون مركز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري با اشاره به رشد روزافزودن طلاق در كشور تأكيد كرد: بررسي‌هاي صورت گرفته مؤيد آنست كه خانواده تا 5 سال پس از تشكيل نيازمند حمايت‌هاي مشاوره‌اي و آموزشي است تا بتواند روي پاي خود بايستد و به ثبات لازم برسد.

به گزارش خبرنگار "شهر"، زهرا سجادي در نشست خبري "ستاد بزرگداشت مقام زن" با تاكيد بر ضرورت آموزش قبل، حين و بعد از ازدواج، حمايت و كمك مشاوره‌اي به خانواده‌هاي در شرف تشكيل را از برنامه‌هاي آتي مركز امور زنان برشمرد و تصريح كرد: اين درحاليست كه برنامه‌هاي ويژه ترميم خانواده‌هايي كه سال‌ها از تشكيل آن مي‌گذرد اما هنوز هم با مشكلاتي مواجه هستند، در دستور كار قرار گرفته است.

 

وي با اشاره به تفاهم‌هاي صورت گرفته براي ارائه آموزش مهارت زندگي به كارگران و سربازان، اظهار كرد: اين قبيل آموزش‌ها نقش بسزايي در تحيكم بنيان خانواده دارد.

 

سجادي همچنين از اجراي طرح جامع «نظام خانواده» از سوي مركز امور زنان رياست‌جمهوري خبر داد و هدف آن را «ايمن‌سازي خانواده» با رويكرد سلامت‌محوري عنوان كرد و افزود: مركز امور زنان بايد برنامه جامعي به منظور رصد سلامت جسمي و رواني خانواده پيش‌بيني كند تا در صورت وجود اين مشكلات در خانواده‌هاي ايراني نسبت به ايمن‌سازي آنها اقدام شود.

 

وي گفت: تدوين «اطلس خانواده» متناسب سبك زندگي و مسائل بومي مبتلابه خانواده‌ها در نقاط مختلف كشور، از مهم‌ترين بخش‌هاي فاز مطالعاتي اين طرح جامع است.

به گفته سجادي، بايد شرايطي فراهم شود تا نهاد خانواده روز به روز تقويت شود، چرا که جامعه سالم در گروه خانواده سالم است.

وي با اشاره به فرايند گذر خانواده از سنت به مدرنيته تاکيد کرد: تقابل سنت و مدرنيه جرياني سيال و هميشگي است و اين برنامه‌ريزان هستند که بايد هماهنگ با تغييرات باشند.

سجادي خاطرنشان کرد: نبايد به بهانه ورود به فضاي مدرن ارزش‌هاي فرهنگي را با زدن انگ سنت ناديده بگيريم و مقهور فضاي مدرنيته شويم.

وي تصريح کرد: استفاده از تکنولوژي و دستاوردهاي آن منافاتي با ارزش‌هاي معنوي و عاطفي خانواده ندارد، بلکه مي‌تواند به عنوان ابزاري در جهت هجوم به ارزش‌هاي خانواده مورد استفاده قرار بگيرد.

سجادي توجه و تمرکز بيش از حد به ماديات را موجب غفلت از ارزش‌هاي خانواده دانست و دوري از ماديات را عامل قوام خانواده برشمرد.

در همين رابطه بخوانيد:

*پيوست خانواده مهمترين برنامه مرکز امور زنان

نظر شما