چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۰
کد خبر: ۳۸۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
مدير عامل بنياد سينمايي فارابي در مراسم کلنگ زني پروژه باران:
كلنگ احداث مجموعه فرهنگي، ورزشي، سينمايي و تجاري «باران» توسط عزت‌الله انتظامي و احمد ميرعلايي مدير عامل بنياد سينمايي فارابي در شرق تهران به زمين زده شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، در مراسم كلنگ‌زني اين پروژه فرهنگي كه صبح امروز ـ 28 ارديبهشت ماه ـ برگزار شد، سيداحمد ميرعلايي مدير عامل بنياد سينماي فارابي گفت: هر سينماگر دلسوز و متعهدي که در جريان احداث يک سالن سينما قرار مي‌گيرد قطعا خوشحال مي‌شود.


توسعه فضاهاي نمايشي در کشور نياز اصلي سينماست چرا که اين سالن ها به نيازهاي فرهنگي مخاطبان به ويژه نسل جوان پاسخ مي‌دهد.


وي تصريح کرد: با گسترش فضاهاي فرهنگي مطمئن باشيد آسيب هاي اجتماعي کمتر متوجه جوان‌ها مي‌شود و به نوعي آن ها را براي ساختن آينده اي بهتر ترغيب مي‌کنيم.


محمد هادي ايازي، سخنگو و معاون اجتماعي فرهنگي شهردار تهران هم در سخناني با اشاره به اقدامات فرهنگي شهرداري تهران اظهار كرد: پنج ميليارد متر مربع مجموعه فرهنگي در حال ساخت است كه به مرور افتتاح خواهد شد و بايد توجه داشته باشيم كه سالن در مقياس ملي در ايران براي برپايي مراسم كم داريم و نياز شهر تهران پيش از اين فضاهاست.


وي ادامه داد: بايد سرمايه‌گذاران را كمك كرد تا بتوانند مجموعه‌هاي فرهنگي را توسعه دهند، به طوري كه ما در 122 ناحيه شهرداري شاهد 122 مجموعه فرهنگي مانند باران داشته باشيم، تا هر شهروند براي دسترسي به يك مجموعه فرهنگي كمتر از 5 دقيقه زمان لازم داشته باشد.


ايازي با اشاره به مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر اختصاص يك متر فضاي تجاري در ازاي ساخت يك متر سينما گفت: اين مصوبه باعث تمايل بيشتر سرمايه‌گذاران در ساخت سينما شده است.

  

وي تاكيد كرد: در جلسه‌اي كه ديروز داشتيم تصميم گرفته شد 10 پروژه سينمايي جديد براي پاسخگويي به حوزه شهروندي داشته باشيم كه اميدوارم به زودي شاهد بهره‌برداري از آنها باشيم. ضمن اين كه در همين منطقه 4 به زودي كلنگ مجموعه «گلشن» زده مي‌شود و تا يك ماه ديگر هم شاهد كلنگ زني مجموعه ديگر در مقابل فرهنگسراي «اشراق» خواهيم بود.


امير عباس‌گردان مالك اين پروژه در سخناني شروع اين كار را به پنج سال قبل مربوط دانست و گفت: در اين مدت با مشكلات زيادي مواجه بوديم و خوشبختانه مسائل حل شده و اميدواريم اين مجموعه در كمترين زمان به بهره‌برداري برسد، چرا كه در شرق تهران سينمايي وجود ندارد و اين حركت مي‌تواند ثمرات خوبي براي مردم منطقه داشته باشد.


ميرعلايي ضمن تحسين فعاليت هاي صورت گرفته در جريان شکل‌گيري اين پروژه از امير عباس گردان قدرداني کرد و افزود: به شما بابت پشت كارتان تبريك مي‌گويم و با توجه به اين كه از ابتدا در جريان اين پروژه بودم فكر نمي‌كردم روزي به كلنگ زني برسد.


ميرعلايي با اشاره به صحبت‌هاي ايازي مبني بر طرح ميلاد تا ميلاد كه از تولد حضرت زهرا(س) تا ولادت حضرت علي (ع) برگزار مي شود اظهار كرد: بنياد سينمايي فارابي به نمايندگي از معاونت سينمايي و سينماگران کشور آمادگي مشاركت در اين برنامه را دارد و در اين 22 شب مي‌توانيم هر شب يكي از فيلم‌هاي اكران نشده فارابي را نمايش دهيم و آن را تقديم به هموطنان عزيزمان بكنيم و در خصوص ادامه فعاليت اين پروژه ما از هيچ کوششي دريغ نخواهيم کرد.


عزت‌الله انتظامي نيز در سخناني باران را رحمت، بركت و روشنايي دانست و گفت: اسم با مسمايي براي اين مجموعه انتخاب شده كه فوق‌العاده است چرا كه وقتي باران مي‌آيد نعمت فراوان مي‌شود و اميدوارم اين مكان هم بركاتي براي سينما و تئاتر كشورمان به همراه داشته باشد.


آقاي بازيگر سينماي ايران احداث مكان‌هاي فرهنگي توسط شهرداري را بسيار با اهميت دانست و اظهار كرد: اولين حركت آقاي قاليباف در اين حوزه، ساخت سينما «آزادي» بعد از 18 سال بود و نشان داد اگر كسي بخواهد كار كند مي‌تواند و در ادامه مجموعه‌هاي فرهنگي و سينمايي زيادي را در سطح تهران راه انداختند.


وي با بيان اين كه فرهنگ مي‌تواند بسيار تاثيرگذار باشد تصريح كرد: چنين مكان‌هايي در تهران لازم است و اميدوارم هر چه بيشتر شاهد افتتاح چنين مجموعه‌هايي باشيم.


در پايان اين مراسم كه اجراي آن را احسان عليخاني بر عهده داشت كلنگ احداث مجموعه فرهنگي ورزشي سينمايي و تجاري «باران» با حضور هنرمندان به زمين زده شد.


از جمله حاضران در اين مراسم مي‌توان به محمدعلي نجفي، سعيد رجبي فروتن، محمد متوسلاني، پوران درخشنده، محمد صادق آذين، محمد رضا صابري، ايرج تقي پور، امير حسين علم الهدي، هارون يشايايي، جعفر گودرزي، محمر رضا فرجي و قاسم قلي پور اشاره كرد.



پروژه مجتمع «باران» در منطقه تهرانپارس واقع شده، اين پروژه در دو قطعه جمعا سه هزار متر شامل 11 طبقه است كه در آن 5 سالن نمايش سينما تئاتر با ظرفيت 1300 نفر و همچنين استخر، فضاي بازي كودكان، تالارهاي پذيرايي، واحد‌هاي اداري، فضاي تجاري، رستوران، كافي شاپ، گالري‌هاي فرهنگي و پاركينگ در نظر گرفته شده است.



مدت زمان لازم براي احداث اين مجموعه حداقل 24 ماه و حداکثر 36 ماه در نظر گرفته شده است.

نظر شما