دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۶
کد خبر: ۳۸۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
معاونت اموربانوان شهرداري تهران رئوس برنامه‌ها و فعاليت‌هاي امسال را اعلام کرد. اين معاونت امسال 13 رويكرد براي انجام برنامه‌هاي متنوع را در دستور كار خود قرارداده است.

به گزارش خبرنگار«شهر»، رويکردهاي اين معاونت امور بانوان شهرداري عبارت اند از تبديل شهرداري از سازمان خدماتي به نهاد اجتماعي، مديريت واحد اجتماعي و فرهنگي، برون سپاري،توليد دانش و انديشه، تقويت هويت اسلامي و ايراني شهر تهران ، ماتريس فرهنگ شهروندي، ارتقاء فرهنگ عمومي، بهبود سبک زندگي، ماتريس اجتماعي،تحکيم بنيان خانواده، ترويج سلامت جامعه محور، توسعه فضاهاي اجتماعي و فرهنگي واطلاع رساني و اعتمادسازي.

 

همچنين ظرفيت سازي اجتماعي بانوان يکي از اين محورهايي است که در پي برگزاري كارگاه‌هايي با حضور زنان در محلات مختلف در راستاي ارتقاي سرمايه اجتماعي و توانمندسازي آن‌ها در سال گذشته برگزارمي شود.

براساس اين محور ازشركت‌كنندگان كارگاه هاي سال گذشته براي اجراي كارگاه‌هاي جديد به منظور ظرفيت سازي اجتماعي بانوان استفاده مي‌شود تا شركت‌كنندگان با توجه به نياز محله‌ زندگي خود طرحي را پيشنهاد و مورد بررسي قرار دهند و در نهايت اين طرح را اجرا كنند. با برگزاري اين کارگاهها توان زنان هر محله براي پيدا کردن مشکلات و راه هاي برون رفت از آن تقويت مي شود و آن ها مشارکت اجتماعي را فرامي گيرند.

 

همچنين معاونت امور بانوان شهرداري تهران به منظور تقويت و تحكيم فرهنگ حجاب و عفاف در سال جاري اقدام به برپايي كارگاه،كلاس وسخنراني مي‌كند.‌

        
نظر شما