دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۸۴۷۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
بهمن دري، رئيس بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، از انتشار دستاوردهاي نمايشگاه در ماه آينده خبر داد و گفت: در تلاشيم با ارزيابي و بررسي كارشناسي، دستاوردهاي نمايشگاه را كه مشتمل بر ويژگي‌هاي اين دوره و مشخصات و مختصات دقيق آن خواهد بود به زودي منتشر كنيم.

به گزارش شهر، بهمن دري در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع‌رساني بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: نمايشگاه امسال وحدت ملي را با شكوه بي‌نظيري به نمايش درآورد و با شعار ارتقاي معرفت ديني و بصيرت فرهنگي در سال جهاد اقتصادي به قله نوزايي و بلوغ دست يافت.

معاون امور فرهنگي با اشاره به دستاوردهاي اين دوره از نمايشگاه ادامه داد: شركت بيش از 4 هزار ناشر و عرضه بيش از 400 هزار عنوان كتاب در بخش‌هاي داخلي و خارجي در مدت 11 روز از برگزاري نمايشگاه، همچنين برپايي سالن ويژه «ام ابيها» و عرضه برگزيده‌هاي نشر در سال 89 از مهم‌ترين دستاوردهاي اين دوره از نمايشگاه بوده است.

رئيس نمايشگاه در اين خصوص تصريح كرد: بازديد بيش از 5 ميليون و 500 هزار نفر از نمايشگاه، افزايش عرضه كتاب‌هاي ديني، معرفي كتاب‌هاي پرفروش در بخش‌هاي مختلف نمايشگاه اعم از عمومي، دانشگاهي، آموزشي، كودك و نوجوان و بخش عربي و لاتين از ديگر دستاوردهاي نمايشگاه كتاب تهران بوده است.

دري همچنين از اعلام رقم دقيق فروش نمايشگاه در اين دوره خبر داد و گفت: به زودي گزارش آماده شده از نقاط ضعف و قوت نمايشگاه در جلسه شوراي سياست‌گذاري مطرح و بررسي خواهد شد.

وي ضمن قدرداني از تمامي نهادهاي مشاركت كننده در نمايشگاه گفت: در نظر داريم در هفته آينده با بستن پرونده اين دوره از نمايشگاه، فصل بيست و پنجم نمايشگاه را آغاز كنيم.

معاون امور فرهنگي، بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را با توجه به ربع قرن شدن نمايشكاه كتاب حايز اهميت دانست و گفت: با بررسي راه‌كارهاي مناسب و پيشنهادهاي مطروحه و برنامه‌ريزي دقيق، با قوت هر چه تمام‌تر به استقبال بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خواهيم رفت.

دري همچنين از تغيير و ترميم شوراي سياستگذاري نمايشگاه كتاب تهران و شوراي سياستگذاري نمايشگاه‌هاي خارجي خبر داد و گفت: قطعا بهره‌گيري از نيروهاي ارزشي، توانمند و كارشناس لازمه پيشرفت برنامه‌هاي فرهنگي است.

رئيس بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ستاد اطلاع‌رساني كه پرسيد دليل بي‌حاشيه بودن اين دوره از نمايشگاه چه بوده است، گفت: اتخاذ تدابير ويژه كه همان عدم ورود به مسايل حاشيه‌اي كه توسط برخي افراد و جريان‌هاي حاشيه‌ساز ساخته مي‌شود، مهم‌ترين دليل بي‌حاشيه بودن نمايشگاه كتاب تهران بوده است.

دري در پايان اضافه كرد: اميدواريم با برنامه‌ريزي دقيق و رفع مسايل و كاستي‌هاي اين دوره از نمايشگاه، جشن با شكوهي براي كتاب در ربع قرني نمايشگاه كتاب تهران برگزار كنيم.

نظر شما