دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۶
کد خبر: ۳۸۴۷۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
نشست مشترك با رييس جمهور هم بي نتيجه ماند؛
سخن‌گوي شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به جلسه مشترك رييس‌جمهور و مسئولان قم درباره مونوريل اين شهر گفت: در اين جلسه با ارائه گزينه‌هاي موجود مقرر شد در اين خصوص همه گزينه‌هاي ممكن با توجه به معايب و مزاياي آن دوباره بررسي و كارشناسي شده و در جلسه آتي تصميم‌گيري نهايي انجام شود. زمان خاصي براي اين جلسه مطرح نشده است.

حسن بختياري، سخن‌گوي شوراي اسلامي شهر قم، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» در مورد جلسه مسئولان قم با محمود احمدي‌نژاد درباره پروژه مونوريل اين شهر گفت: در ابتداي اين جلسه ابتدا شهردار قم گزارشي از پروژه‌هاي عمراني در حال اجرا در شهر قم و وضعيت پيشرفت اين پروژه‌ها ارائه كردند كه رييس‌جمهور ضمن ابراز خرسندي از وضعيت حاكم، اظهار اميدواري كرد كه در سفر به قم بازديد از اين پروژه‌ها داشته باشد.


او در ادامه با بيان اين‌كه پس از آن موضوع مونوريل قم در اين جلسه مورد بحث قرار گرفت، افزود: در اين زمينه هم بحث‌هاي مختلفي صورت گرفت و رييس‌جمهور ابراز نگراني كرد بازتعريف پروژه به‌صورتي ديگر، ممكن است زمان‌بندي اجراي پروژه را دچار مشكل كند و خواستار تسريع در اين پروژه شد.


سخن‌گوي شوراي اسلامي شهر قم تصريح كرد: هم چنين در اين جلسه مسئولان شهري قم نيز نگراني خود را درباره عبور مونوريل از مقابل حرم مطهر مطرح كردند، كه بر اساس آن عبور مونوريل از بالاي صحن حرم مطهر مي‌تواند يكي از موانع توسعه حرم در سال‌هاي آتي باشد.


او ادامه داد: هم‌چنين نگراني ديگر علما و كارشناسان نيز در اين خصوص مطرح شد كه بر اساس آن عبور مونوريل از روي صحن حرم مي‌تواند به حريم قدسي آن آسيب بزند و فضاي معنوي شهر را خدشه‌دار كند.


بختياري با بيان اين‌كه در اين جلسه گزينه‌هاي ممكن براي عبور مونوريل قم در مقابل حرم به صورت كلي و موضوعي مطرح شد، درباره نتيجه اين جلسه اظهار داشت: نهايتا قرار بر اين شد كه در اين خصوص همه گزينه‌هاي ممكن با توجه به معايب و مزاياي آن مجددا بررسي و كارشناسي شده و در جلسه آتي تصميم‌گيري نهايي انجام شود.


به گفته وي، عبور مونوريل از روي سطح طبق روال سابق، عبور آن از زير سطح، بحث عبور مونوريل از محور ديگري در مقابل حرم و يا قطع مسير مونوريل پيش از حرم مطهر و ادامه مسير بعد از حرم از گزينه‌هاي مطرح شده در اين جلسه بود.


عضور شوراي شهر قم در پاسخ به اين سوال كه جلسه آتي چه‌زماني خواهد بود و آيا فرصت زماني براي اين بررسي‌ها از سوي رييس جمهور مطرح شد، خاطرنشان كرد: زمان خاصي براي اين كار مطرح نشد و قاعدتا استاندار قم به عنوان نماينده دولت در استان، اين موضوع را پي‌گيري مي‌كند تا در اسرع وقت اين امر به انجام برسد.


او ادامه داد: به‌هر ترتيب تاخير در تصميم‌گيري، زمان‌بندي پروژه را با مشكل روبرو مي‌كند، به‌همين سبب موضوع از مجاري مرتبط بررسي خواهد شد تا در آينده نزديك تصميم نهايي اتخاذ شود.


حسن بختياري درباره اين‌كه تصميم نهايي هر چه باشد‌، آيا شوراي شهر قم خواهد پذيرفت، عنوان كرد: تصميم‌گيري نهايي با يك تعامل و هم فكري صورت خواهد گرفت و شوراي شهر معتقد است استدلال‌هاي ارائه شده از سوي آنها به‌قدر كافي قوي و محكم است كه ديگران نيز متقاعد شوند تا نظر اين شورا مبني بر عدم عبور مونوريل از مقابل حرم را بپذيرند.


در اين جلسه، سردار رويانيان، رييس ستاد سوخت و حمل‌ونقل كشور، عزيزي، معاون برنامه ريزي وزير كشور، استاندار، شهردار و نماينده شوراي اسلامي شهر قم حضور داشته‌اند.


بر اساس اين گزارش، پيش از اين برخي علما و توليت آستانه مقدسه حرم مطهر، عبور مونوريل قم از مقابل حرم را آسيبي به فضاي معنوي آن دانسته و خواستار تغيير مسير آن يا عبور از زير سطح شده بودند، اما در نامه‌اي كه محمود احمدي‌نژاد هفته گذشته صادر كرد بار ديگر بر عبور مونوريل قم از مسير اوليه، يعني عبور از روي سطح صحن حرم مطهر تاكيد شد كه بازهم مخالفت شهردار، شوراي شهر، علما، توليت آستانه و جامعه مدرسين حوزه علميه را به‌همراه داشت.


اين در حالي است كه برخي اعضاي شوراي اسلامي شهر قم، پروژه مونوريل اين شهر را غيركارشناسي، دستوري از سوي دولت و ضايع‌كننده حقوق مردم مي‌دانند.


در همين زمينه بخوانيد:

مخالفت‌ها با عبور مونوريل قم از روي صحن حرم ادامه داد؛ درخواست شوراي شهر قم براي تجديدنظر رييس‌جمهور/ مخالفت جامعه مدرسين با عبور مونوريل از روي صحن حرم

مونوريل قم؛ هوايي يا زيرزميني؟ نماينده قم: از نامه رييس‌جمهور درباره مونوريل اطلاعي ندارم/ سخنگوي شوراي شهر قم: كپي نامه را ديده‌ام

مونوريل قم حد فاصل ميدان مطهري و پل آهنچي زيرزميني‌ست؛ راه‌اندازي نخستين مونوريل زيرزميني دنيا در قم

سناريوي مونوريل تهران در قم تكرار مي‌شود؛ بساز دولت با مونوريل و نسازش با مترو

پس از كش‌وقوس‌هاي فراوان؛ عبور مونوريل قم از مقابل حرم بارديگر بررسي مي‌شود

نظر شما