يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۹
کد خبر: ۳۸۵۱۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹
نمايشگاه برگزيده آثار نقاشي بزرگان هنر گرجستان با حضور نقاشان و هنرمندان بزرگ کشورمان با افتتاح نخستين نگارخانه ديپلماتيک کشور در موسسه فرهنگي اکو گشايش يافت.

به گزارش شهر، ‌اين نمايشگاه گزيده‌اي از 40 اثر نقاشي از 12 هنرمند معاصر نقاشي گرجستان است که از سوي آکادمي ملي هنرهاي زيباي تفليس انتخاب و براي نمايش به ايران آمده است. حجت الله ايوبي، رييس موسسه اکو، در حاشيه اين گشايش با اشاره به اهميت بالاي تعاملات فرهنگي در شناخت ملت‌ها از يکديگر گفت: تعامل فرهنگي راهي براي دوستي بيشتر ملت‌ها و شناخت هنر اقوام ديگر کشورها است و از اين‌رو اين موسسه تصميم گرفته است تا با برگزاري نمايشگاه‌هاي نقاشي از بزرگ‌ترين هنرمندان معاصر کشورهاي عضو در اين مسير گام بردارد.

ايوبي برگزاري نمايشگاه‌هايي از اين دست را به‌عنوان يک دستورالعمل اجرايي از سوي اين موسسه عنوان کرد و افزود: قرار است بعد از اين نمايشگاه، نمايشگاه نقاشي هنرمندان برجسته ازبکستان در محل نگارخانه اين موسسه برپا شود و به دنبال آن نيز نمايشگاه ديگري از کشورهاي ديگر اکو در ايران به نمايش در آيد.

وي از نمايش متقابل آثار هنرمندان نقاش کشورمان در کشورهاي عضو اکو ياد کرد و افزود: بايد زمينه معرفي هنر ايراني به عنوان هنري خاص و پيشرو در منطقه و جهان ايجاد شود.

افتتاحيه نمايشگاه بزرگان نقاشي گرجستان را مي‌توان گردهمايي بزرگان نقاشي و هنر معاصر ايران نيز به شمار آورد. استاداني ماند غلامحسين اميرخاني، محمود جوادي‌پور، ايران درودي، حسين محجوبي، کوروش شيشه‌گران، يدالله کابلي، مهدي حسيني و علي اکبر صادقي و چندين و چند استاد ديگر ميهمان اين مراسم افتتاحيه بودند. سفراي کشورهاي ونزوئلا، مکزيک، اوکراين، ترکمنستان، آذربايجان و افغانستان نيز ميهمانان ويژه اين مراسم بودند که براي بازديد از اين نمايشگاه به تنها گالري ديپلماتيک کشورمان آمده بودند.

اين نمايشگاه تا 10 خرداد در محل نگارخانه موسسه فرهنگي اکو واقع در خيابان اقدسيه (شهيد موحد دانش)، خيابان ناز، پلاک 10 پذيراي علاقمندان است.

موسسه فرهنگي اکو نهاد فرهنگي سازمان همکاري‌هاي اقتصادي (اکو) است که در سال 1374 تاسيس شده و مرکز آن در تهران است. وظيفه اين بنياد گسترش همکاري و تبادل‌هاي فرهنگي ميان کشورهاي عضو اکو است.

نظر شما