يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۴
کد خبر: ۳۸۵۳۶
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
درباره نمايش پوسترهاي تئاتر ايران در کانادا
قباد شيوا، طراح و گرافيست پيشکسوت که چندي پيش از برگزاري يک نمايشگاه از پوسترهاي تئاتري ايران در کانادا در صورت حمايت مسئولان خبر داده بود، با ارسال نامه‌اي به مرکز هنرهاي تجسمي اعلام کرد که همچنان در انتظار تصميم‌گيري اين مرکز است.

اين طراح در گفت‌و گو با خبرنگار شهر گفت: نامه‌اي را که شامل شرايط برگزاري اين نمايشگاه در Triangle Gallery شهر کليگري است و درخواست حمايت از نمايشگاه را نيز شامل مي‌شود، به مرکز هنرهاي تجسمي فرستاده‌ايم.
وي افزود: به من گفته‌اند که به زودي براي اين نمايشگاه تصميم‌گيري خواهد شد و من منتظر ابلاغ اين تصميم هستم و اميدوارم پاسخ مرکز هنرهاي تجسمي مثبت بوده و پاسخي که مي‌گيريم با تخصيص بودجه به اين نمايشگاه همراه باشد.
شيوا در پاسخ به اين‌که ايا امکان برگزاري اين نمايشگاه توسط خود هنرمندان وجود دارد يا خير گفت: هزينه چاپ، ارسال، قاب بندي و بيمه هنري اين آثار بسيار بالاست و خود هنرمند نمي‌تواند اين هزينه‌ها را تامين کند. همان‌طور که پيش از اين گفته‌ام، در ابتدا قرار بود تنها پوسترهاي تئاتري من در اين گالري و در کنار فستيوال تئاتر کليگري به نمايش درآيد.

وي ادامه داد: اگر هنوز هم اين‌طور بود شايد امکان آن وجود داشت؛ ولي حال که قرار شده اين نمايشگاه، نمايشگاهي از پوسترهاي تئاتري ايران باشد و ديگر دوستان طراح نيز در آن حضور داشته باشند، درست تر و بهتر اين است که مرکز هنرهاي تجسمي هزينه آن‌را متقبل شود.
فستيوال تئاتر کليگري، يک فستيوال بسيار معتبر بين‌المللي است که در ژانويه 2012 در شهر هنري کانادا، کليگري، برگزار خواهد شد. قرار است نمايشگاهي از پوسترهاي تئاتري ايران به پيشنهاد ميشل گرين، در کنار اين فستيوال که گروه تئاتر ايراني «شن» نيز در آن حضور خواهد داشت، در گالري حرفه‌اي شهر کليگري به نام Triangle Gallery برگزار شود.

به گفته قباد شيوا با وجود اين‌که اين گالري بخش عمده‌اي از هزينه‌‌هاي برگزاري نمايشگاه را بر عهده گرفته است، هزينه‌هاي باقيمانده بيش از توان شخصي است و نياز به حمايت يک ارگان دولتي دارد.

نظر شما