شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۸۵۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
معاون رييس جمهور و رييس جمعيت هلال احمر کشور با تاکيد براينکه رسانه ها به‌ويژه سينما و تلويزيون نقش موثري در تببين مسايل اجتماعي جامعه دارد، گفت: توجه به حقوق شهروندي در فرآيند توليد فيلم هاي اجتماعي شهري در سينما و تلويزيون بايد جدي گرفته شود.

به گزارش شهر، ابوالحسن فقيه درباره تاثير سينما و تلويزيون در تببين ابعاد مختلف شهرنشيني و حقوق شهروندان يک جامعه ، گفت: تلويزيون و سينما با گنجاندن مفاهيمي همچون احترام به حقوق يکديگر، فرهنگ شهرنشيني، حقوق همسايه و ساير موضوع هاي مرتبط با حقوق شهروندي، مي تواند آگاهي مردم را در مورد وظايف و حقوق متقابل شهرنشينان و شهروندان نسبت به يکديگر، ارتقا دهد.  


اين مقام مسول در جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي، تصريح کرد: تلويزيون و سينما با گنجاندن موضوعات مرتبط با حقوق شهروندي و زندگي شهرنشيني، مي تواند جامعه را در رسيدن به آرمانشهر ياري دهد و مسير را براي ايجاد شهري انساني براي انسان شهري فراهم کند.  



معاون رييس جمهور تاکيد کرد: با ارتقاي دانش حقوقي شهروندان بويژه در حوزه شهري، ديگر مشکلات کنوني که شاهد آن هستيم ، وجود نخواهد داشت. سينما و تلويزيون نقش فرهنگ سازي در تبيين اين موضوع در جامعه دارند. وي توضيح داد: نهادهاي شهري با همکاري فيلمسازان مي‌توانند در انتخاب مضامين مورد نياز شهر به توليد و عرضه فيلم به قصد ارتقاي فرهنگ زندگي در کلانشهر اقدام کنند.

فقيه افزود: امروزه دغدغه پرداختن به مسايل موجود در زندگي شهري و حقوق جاري در ارتباط شهروندان با يکديگر، در ميان تهيه کنندگان و کارگردانان سينما و تلويزيون مشاهده نمي شود که همين امر مي تواند يکي از نقاط ضعف سينما و تلويزيون در ارتباط با پرداختن به مسايل اجتماعي باشد.

رييس جمعيت هلال احمر با بيان اينکه سينما به عنوان يک رسانه از تاثير بسياري در ميان مردم برخوردار است ،گفت: برخلاف تلويزيون که امروزه در اکثر نقاط کشور موجود است و مردم به آن دسترسي دارند، سينما به دليل برخي دلايل در دسترس بسياري از افراد نيست. بنابراين، شهرداري‌ها مي‌توانند با افزايش تلويزيون‌هاي شهري در حوزه هاي استحفاظي خود و نمايش فيلم هايي که درباره مسايل و معضلات شهري و شهرنشيني درسينماها اکران مي شود، مردم را نيز بهره مند کنند.

وي تصريح کرد: در سال‌هاي اخير توجه اهالي سينما و تلويزيون به مسايل شهرنشيني افزايش يافته است اما انتظارها از جامعه هنري کشور بويژه سينما و تلويزيون بيش از اينها است.

معاون رييس جمهور همچنين بر ايجاد زمينه توليد و کمک نهادهاي مختلف به توليد آثار سينمايي و تلويزيون با موضوع‌هاي شهري تاکيد کرد و ادامه داد: سينماگران و برنامه سازان در صورت حمايت، انگيزه توليد را خواهند داشت. چهارمين جشنواره بين المللي فيلم شهر طي مراسمي با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران اول خردادماه در سالن همايش‌هاي برج ميلاد به کار خود خاتمه مي دهد.



در اين زمينه بيشتر بخوانيد:

مسعودشاهي: سينما بهترين ابزار انتقال آموزش هاي شهري است 
ميري: سينماگران ايراني شهر را به خوبي بازي نداده اند

داروغه زاده: آينده شهر از آن کودکان و نوجوانان است

 اختتاميه بخش مسابقه محله جشنواره بين المللي فيلم شهر برگزار شد

نظر شما