دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۳
کد خبر: ۳۸۶۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
همزمان با فرارسيدن سالروز آزادي خرمشهر کتابخانه ابن سينا وابسته به مديريت فرهنگي هنري منطقه 14(فرهنگسراي اخلاق) در نظر دارد به منظور تبيين و تشريح تاريخ دفاع مقدس به نقد و بررسي کتاب «من او» نوشته رضا اميرخاني بپردازد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي اخلاق؛ داستان من او مربوط به زندگى فردى به نام على فتاح است. که به عنوان قهرمان داستان، ماجراهاى زندگى خود را، از كودكى تا مرگ، روايت مى‏كند. على فتاح فرزند يك تاجر ثروتمند بوده که در جنوب شهر زندگى مى‏كند. در كودكى، پدر خود را از دست مى‏دهد و تحت نظر پدر بزرگش بزرگ مى‏شود. در نوجوانى به مهتاب، همبازى دوره كودكى خود، علاقمند مي‌شود. ولى اين علاقه به ازدواج ‏نمى‏انجامد. سال‏ها بعد، مهتاب با خواهر على به فرانسه مى‏روند. خواهر على با يك مبارز الجزايرى ازدواج مى‏كند. اين مبارز ترور مى‏شود و او و مهتاب به ايران برمى‏گردند. در زمان موشك باران‏ تهران، خواهر على و مهتاب به شهادت مى‏رسند. على فتاح نيز بعد از بخشيدن آنچه از اموال پدرى مانده است، فوت مى‏كند.
اين سخن حقى است كه اگر بخواهيم ادبيات داستانى ما در دنيا مورد اعتنا واقع شود بايد به ريشه‏ها برگرديم و از مضامين گنجينه‏ادبيات كهن مدد بگيريم. مضمون اصلى اين رمان عشق است اما نه‏عشق به معناى رايج امروزى آن بلكه عشق به همان معنا كه بزرگان‏ ادب و هنر ما در آثارشان مايه گرفته‏اند.
علاقمندان براي شرکت در اين جلسه مي‌توانند روز سه شنبه سوم خرداد ساعت 16 به سالن کانون پرورش فکري نوجوانان واقع در خيابان پيروزي، ميدان چهار صد دستگاه مراجعه كنند.

نظر شما