يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۲
کد خبر: ۳۸۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
«دفتر عشق» و «شاديانه بانوي آفتاب» عنوان برنامه‌هايي است كه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) از سوي خانه فرهنگ اميركبير و فرهنگسراي تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، «دفتر عشق» در گراميداشت مقام حضرت زهرا (س) و زن مسلمان و با هدف ارتقاي فرهنگ عفاف و پاکدامني با الگوگيري از ايشان برگزار مي‌‌شود كه طي آن «محمدرضا شرفي» درباره معيارهاي صحيح انتخاب همسر از ديدگاه اسلام سخنراني خواهد کرد.


تواشيح‌خواني، مولودي خواني و پخش کليپ با محوريت سيره فاطمي از ديگر بخش‌هاي اين برنامه است.


خانه فرهنگ امير کبير اين برنامه را با مشارکت مجتمع کوثر دانشگاه علوم انتظامي روز سه‌شنبه سوم خرداد از ساعت 14 تا 16 در سالن اجتماعات ريحانه مجتمع کوثر واقع در انتهاي بزرگراه همت غرب، دانشگاه علوم انتظامي برگزار مي‌کند.


همچنين فرهنگسراي تهران به مناسبت ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تقارن آن با سالروز ولادت بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي و سالروز فتح خرمشهر، شاديانه بانوي آفتاب را با حضور جمعي از هنرمندان و اقشار مختلف مردم برگزار مي‌كند.


در اين جشن بزرگ گروه همسرايان اسوه و گروه ني و دف به اجراي برنامه مي‌پردازند و برنامه سخنراني نيز با هدف تعميق شناخت شهروندان از الگوهاي ديني ارايه مي‌شود.


شاديانه «بانوي آفتاب» از سوي فرهنگسراي تهران و با مشارکت شهرداري ناحيه 2 منطقه 22 در روز سه شنبه سوم خرداد از ساعت 16 تا 18 در بوستان باغ نو، واقع در انتهاي بزرگراه رسالت غرب، سه راه دهکده المپيک، پشت دبيرستان سپيده کاشاني برگزار مي‌شود.


«سجاده پر از ياس» نيز عنوان جشن آموزشي نماز است که با هدف ترويج فرهنگ نماز در ميان کودکان و نوجوانان در قالب برنامه‌هاي هنري جذاب از سوي فرهنگسراي تهران برگزار مي‌‌شود.


اين برنامه در قالب سه اجرا در خانه فرهنگ گرمدره ميزبان کودکان و نوجوانان است. در اين برنامه آموزش نماز شامل وضو، اذان، اقامه، نيت، سوره حمد، توحيد، قنوت، رکوع، سجده، تشهد و سلام به صورت ساده و قابل فهم براي کودکان و نوجوانان توسط گروه‌هاي هنري نمايش داده مي‌شود.


اقامه نماز جماعت با حضور کودکان و نوجوانان، پخش فيلم و سرودهاي جذاب و دلنشين در مورد نماز، برپايي نمايشگاه نماز و اهداي سجاده نماز به همراه کتاب آموزشي نماز به بچه‌ها از جمله بخش‌هاي مختلف اين برنامه سه‌گانه است.


خانه فرهنگ گرمدره واقع در شهرک گرمدره در تاريخ‌هاي سوم، دهم و هفدهم خرداد در جشن «سجاده پر از ياس» پذيراي کودکان و نوجوانان است.

نظر شما