شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۵
کد خبر: ۳۸۷۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
وزارت بهداشت اعلام كرد: سبوس يا فيبر موجود در نان(مخصوصا نان سنگك) جذب قند و چربي را آهسته يا حتي متوقف مي كند.

به گزارش "شهر" به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، براي حفظ تعادل و تنوع در برنامه غذايي بايد علاوه بر صرف تمام گروه‌هاي غذايي به گروه غلات توجه ويژه‌اي داشت، چرا كه 50 درصد كالري و پروتئين روزانه از نان تامين مي‌شود.

 

بر اساس اين گزارش، انتخاب نوع نان از اهميت بالايي برخوردار است، چرا كه در جامعه ما نان به عنوان قوت غالب محسوب مي‌‌شود و نحوه مصرف آن بايد مورد توجه قرار گيرد.

 

همچنين نان‌هايي كه حاوي سبوس يا فيبر هستند از ارزش غذايي بالايي برخوردارند، چرا كه فيبر موجود در غذا معمولاً جذب قند و چربي را آهسته يا حتي متوقف مي‌كند.

 

بر اساس اين گزارش، مصرف نان‌هاي سبوس دار به جاي نان‌هاي سفيد به خصوص در بيماران مبتلا به ديابت، چربي خون بالا، بيماري‌هاي قلبي- عروقي، سابقه خانوادگي سرطان‌هاي گوارشي، افراد با وزن بالا بسيار توصيه مي‌شود و بهترين نان از نظر سبوس نان سنگك است.

 

ميزان فيبر مورد نياز براي هر فرد در يك روز 30 گرم است كه 15 گرم آن از طريق نان و 15 گرم ديگر از طريق سبزي، ميوه و حبوبات بايد دريافت شود.

 

اين گزارش مي‌افزايد: مقدار نان مصرفي و دريافت فيبر براي هر نفر 350 گرم در هر روز است و هر فردي بايد در يك روز 13 گرم فيبر دريافت كند.

نظر شما