يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۸۸۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
يک متخصص ارتوپد با بيان اينکه علل مختلفي از جمله ژنتيک و فاکتورهاي دوره بارداري بر مادر و جنين در ايجاد بيماريهاي مادرزادي لگن دوره نوزادي نقش دارند، افزود: 30 تا 40 درصد در رفتگيهاي نوزادي ارثي هستند.

به گزارش شهر، دکتر فرشيد باقري با اشاره به برگزاري کنگره بين المللي "ديسپلازي مادرزادي مفصل هيپ، از نوزادي تا سالمندي"، گفت: اين کنگره با هدف ارائه آموزش تازه هاي تشخيص بيماريهاي ارتوپدي مادرزادي اطفال از دوره نوزادي تا سالمندي و تشخيص باليني بيماريهاي مادرزادي لگن دوره نوزادي طي سه روز 4 تا 6 خرداد در هتل پرديسان مشهد برگزار مي شود.

 

وي افزود: اين کنگره به همت دانشگاه علوم پزشکي مشهد و همکاري انجمن ارتوپدي ايران شاخه خراسان، انجمن کودکان خراسان، انجمن راديولوژي شاخه خراسان و مرکز تحقيقات ارتوپدي و تروماي دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار مي شود.

 

دبير اجرايي کنگره بين المللي "ديسپلازي مادرزادي مفصل هيپ، از نوزادي تا سالمندي" ادامه داد: در اين کنگره علاوه بر متخصصين گروههاي مختلف از جمله ارتوپد، جراحي، کودکان و... پدر سونوگرافي هيپ از اتريش و مهماناني از کشورهاي يونان اتريش و ايرانيان مقيم خارج در اين کنگره حضور خواهند داشت.

 

وي با بيان اينکه اين کنگره براي گروههاي مختلف شرکت کننده داراي 7 تا 13 امتياز بازآموزي است گفت: تاثيرات تشخيص زود رس و به موقع بيماريهاي اين حوزه جهت پيشگيري از عوارض و مشکلات آن در بزرگسالي بر مبناي معاينه و سونوگرافي از جمله محورهاي مورد بررسي اين همايش هستند.

 

باقري با اشاره به اينکه بيماريهاي اين حوزه در سطح جامعه بشري آمار بالايي دارد اظهار داشت: با تشخيص به موقع مي توان از عوارض اين بيماري پيشگيري شود به طوريکه با درمان به هنگام بيمار شانس طبيعي شدن را دارد.

 

نظر شما