يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۱
کد خبر: ۳۸۹۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
متخصص پزشکي ورزشي دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: قند خون افراد ديابتي در هنگام ورزش بايد بين 100 تا 240 باشد و قند خون کنترل نشده بالاي 250 از موارد ممنوعيت نسبي انجام ورزش است.

به گزارش شهر، دکتر زهرا مدني با بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ بيماران ديابتي قبل از شروع ورزش حتما با پزشک متخصص مشورت کنند و توصيه مي‌شود بيماران مبتلا به ديابت تيپ يک و تيپ دو 3 تا 7 روز در هفته براي انجام ورزش اقدام کنند.

 

وي درباره شدت ورزش افراد مبتلا به ديابت، افزود: بهتر است اين افراد به طور متوسط يعني در حدي که صحبت کردن عادي آنها تا حدودي مشکل باشد، بين 20 تا 60 دقيقه در هر جلسه يا مجموعا 150 دقيقه در هفته ورزش کنند.

 

مدني ادامه داد: پياده روي، دوچرخه سواري، راه رفتن تند، ورزش هاي آبي از جمله ورزش هاي است که براي افراد ديابتي توصيه مي شود.

 

اين متخصص پزشکي ورزشي ضمن توصيه به انجام حرکات کششي در بيماران مبتلا به ديابت، افزود: ديابتي ها مي توانند 2 تا 3 روز در هفته و بين 15 تا 30 ثانيه براي هر کشش، وقت بگذارند و نوع حرکات کششي بهتر است براي اندام فوقاني 4 تا 5 حرکت و براي اندام تحتاني نيز، 4 تا 5 حرکت باشد.

 

مدني تصريح کرد:‌ بيماران ديابتي که مبتلا به مشکلات قلبي، نارسايي کليه يا اختلالات چشمي هستند، بايد از انجام ورزشهاي شديد پرهيز کنند.

 

وي در خصوص نکات مهم در بيماران ديابتي حين انجام ورزش گفت: حتي الامکان ورزش همراه با يک فرد ديگرانجام شود و پوشيدن کفش مناسب نيز نبايد فراموش شود.

 

متخصص پزشکي ورزشي دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: رعايت بهداشت مناسب و مراقب دقيق از پاها در زمان انجام ورزش، جهت پيشگيري از عفونتهاي احتمالي ضروري است و بايد به تمام زخمها رسيدگي و از هر گونه تحريک خودداري کنند.

نظر شما