دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۸۹۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
دو اثر حجمي مكعب شكل در ابعاد يك در يك به‌صورت نقشه برجسته و تنديس نيايش در بوستان ولايت نصب شد.

سيد مجتبي موسوي، مدير اداره آثار حجمي سازمان زيباسازي شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: 3 اثر حجمي هم زمان با گشايش بوستان ولايت نصب شده است كه در نوع خود قابل توجه است.


او با بيان اين‌كه اين آثار حجمي به‌جز نصب 35 سرديس شهداي دفاع مقدس است كه در بوستان ولايت نصب شده، افزود: دو نماد حجمي به‌شكل مكعب با طرح نقشه برجسته در در ورودي اين بوستان در بزرگراه قرار گرفته كه بر روي آن‌ها نام جلاله «الله» و هم‌چنين نام حضرت علي(ع) با خط كوفي حجم پردازي شده است.


به‌گفته وي، اين آثار حجمي را امين صدرايي طباطبايي از هنرمندان جوان كشور طراحي و ساخته است و در نظر داريم اسامي 5 تن و ديگر اسما الهي نيز به‌همين ترتيب اجرا شود تا در نقاط مختلف بوستان ولايت قرار گيرد.


مدير اداره آثار حجمي سازمان زيباسازي شهرداري تهران، تنديس «نيايش» را يكي از آثار ديگري دانست كه با ارتفاع بيش از 2 متر در مقابل مجموعه شهداي خاني‌آباد نصب شده است.


بر اساس اين گزارش، از يكم خردادماه نيز دومين سمپوزيوم سرديس شهداي دفاع مقدس در بوستان ولايت آغاز شده و تا دهم خردادماه ادامه دارد. در اين سمپوزيوم 43 هنرمند مجسمه ساز، سرديس 43 شهيد دفاع مقدس را طراحي مي‌كنند.


هم‌چنين سيد محمدجواد شوشتري، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران پيش از اين از احداث كارگاه و موزه مجسمه و سفال در اين بوستان خبر داده بود.


در همين زمينه بخوانيد:

35 سرديس شهيد در بوستان ولايت نصب مي‌شود

پيمانكاران رفتند، هنرمندان مشغول به كارند

آغاز دومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي در بوستان ولايت

به بهانه افتتاح بوستان ولايت در سوم خردادماه؛ بوستان ولايت، هنر جنوب تهران را رونق مي‌بخشد

نظر شما