يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۴
کد خبر: ۳۸۹۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴
در دومين دور مسابقه مشاهير انقلاب صورت مي‌گيرد؛
فرهنگسراي انقلاب اسلامي در دومين مسابقه «مشاهير انقلاب» همراه با نوجوانان و جوانان، زندگي شهيد بهشتي را مرور مي‌كند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب اسلامي، در دومين دور برگزاري مسابقه «مشاهير انقلاب»، داستان زندگي شهيد بهشتي براي نوجوانان مطرح مي‌شود و هفتم تير همزمان با سالروز شهادت دكتر محمدحسيني بهشتي به برگزيدگان جوايز ارزنده‌اي اهدا خواهد شد.

اين مسابقه در قالب بروشوري طراحي شده و به همراه سئوالات مسابقه ميان جوانان و نوجوانان توزيع مي‌شود تا نسل سوم انقلاب با شخصيت‌هاي مهم انقلابي و نقش آنان در پيروزي انقلاب اسلامي آشنا شوند.


سوالات اين مسابقه از کتاب «پشت شيشه‌هاي مات» طراحي شده است. «پشت شيشه‌هاي مات» اثر عزت‌الله الوندي به طرح داستاني زندگي شهيد بهشتي مي‌پردازد و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.


در کتاب پشت شيشه‌هاي مات زندگينامه داستاني شهيد آيت‌الله بهشتي از ديد نوه يکي از 53 گروگان لانه جاسوسي آمريکا روايت شده است.

الوندي با اشاره به استفاده از خاطرات لينگن، نماينده آيت ا... بروجردي در آلمان و از گروگان‌هاي لانه جاسوسي نگارش يافته است. لينگن در مدت 444 روز گروگان، ملاقاتي با شهيد بهشتي داشته است.

وي خاطرات اين ديدار را براي نوه‌اش بيان مي‌کند و اين نوجوان که تحت تاثير زندگي شهيد بهشتي قرار گرفته درباره وي تحقيقاتي را انجام مي‌دهد به اين ترتيب و «پشت شيشه‌هاي مات» از کودکي تا شهادت روايت مي‌كند.

در دور نخست اين مسابقه كه به زندگي شهيد مطهري اختصاص داشت، زهرا حسني، شيوا قلي‌زاده، نيلوفرشاهنده و ميترا مهدي خاني به همه سوالات به درستي پاسخ داده و برگزيده شدند.


علاقمندان مي‌توانند براي تهيه سوالات و شرکت در اين مسابقه به کتابخانه آفتاب فرهنگسراي انقلاب اسلامي واقع در بزرگراه شهيد تواب صفوي، خيابان کميل شرقي مراجعه كنند يا براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 9-55419057 تماس بگيرند.

نظر شما