سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۶
کد خبر: ۳۸۹۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱
نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: با وجود اينکه دولت فعلي کارهاي خوبي انجام داده است اما متاسفانه به بلايي بزرگ گرفتار شد و اين بلا وجود عناصر نفوذي فاسد به معناي واقعي کلمه در دولت است که کار را به اينجا کشاندند.

مهر: حجت الاسلام علي سعيدي، در خصوص جايگاه ولايت فقيه در نظام جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: در طول اين 32 سال با جريانهايي مواجه بوديم که اين جريانها با گفتمان نبوي و علوي و گفتمان اسلام متفاوت بوده است، يعني متغييرهايي را مشاهده کرده ايم که اين متغييرها با آن مر اسلام نابي که پيامبر اکرم (ص) پايه گذار آن بود در تعارض بود و در بعضي موارد حتي در تضاد بود و اين رهبري است که بايد هشدار دهد و از اين انحرافات جلوگيري نمايد .

 

وي ادامه داد: بخصوص در قوه مقننه و مجريه و قضائيه که ارکان اصلي نظام براي تحقق اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و اهداف قانون اساسي در جامعه هستند ، اين نظارت ضروري تر به نظر مي رسد.

 

اگر يکي از قوا در صدد ساختار شکني بود رهبري بايد با آن برخورد کند

 

سعيدي تصريح کرد: اگر يک قوه اي مانند قوه مجريه يا قوه مقننه در صدد برآمد که ساختار شکني کند و از خطوط قرمز عبور کند يا اصولي را نقض کند، اين رهبري است که بايد به آنها هشدار دهد و نهايتا اگر اين هشدارها و تذکرات تاثيرگذار نبود با آنها برخورد کند.

 

نماينده ولي فقيه در سپاه افزود: لذا برخورد امام با نهضت آزادي در همين قالب قابل تحليل است چون گفتمان نهضت آزادي، گفتمان جبهه ملي و گفتمان بازرگان با گفتمان امام تفاوتهاي ماهوي داشت در عرصه سياست خارجي در عرصه فرهنگ در عرصه اقتصاد تفاوتهايي را شاهد بوديم و امام هشدار و تذکر داد و در نهايت آنها از صحنه کنار رفتند.

 

وي با اشاره به جريان بني صدر عنوان کرد: مرحله بعدي جريان بني صدر بود که گفتمان بني صدر با متغيرهايي که داشت با گفتمان اسلام فاصله داشت لذا امام هشدار لازم را به او داد و در نهايت منجر به برخورد با بني صدر شد و مجلس هم به ميان آمد و کفايت اين شخص را زير سئوال برد.

 

سعيدي ادامه داد: مرحله بعد مسئله آقاي منتظري پيش آمد، ضمن اينکه اصلا در اينجا بحث قوه مجريه و رئيس جمهور و نماينده مجلس مطرح نبود بلکه هر جريان سياسي و هر شخصي ولو قائم مقام رهبري باشد اگر وارد عرصه شکستن اصول و مباني بشود رهبري عالي نظام بايد با اين انحراف برخورد نمايد، در اين موضوع هم امام متوجه شده بود که گفتمان آقاي منتظري با گفتمان خودشان متفاوت است و مسيري که مي رود مسير ديگري است لذا امام بعد از مراحل طولاني با تذکرات و ارشادات زيادي که به آقاي منتظري دادند، سرانجام برخورد لازم را با ايشان بعمل آوردند و آقاي منتظري هم از صحنه خارج شد.

 

وي گفت : پس از آن در جريان کارگزاران هم اجمالا شاهد متغيرهايي بوديم که بعضا با گفتمان حضرت امام و مقام معظم رهبري زاويه داشت ودر آن مقطع رهبر انقلاب تذکراتي را چه بصورت شفاهي و چه بصورت کتبي مي دادند.

 

نماينده ولي فقيه در سپاه در خصوص دوره اصلاح طلبان نيز گفت: بعد از آن موضوع اصلاح طلبان پيش آمد که متاسفانه عناصر سکولار و ليبرال در درون دولت و مجلس شوراي اسلامي نفوذ کرده بودند و برخي از اطرافيان آقاي خاتمي عناصر نا اهلي بودند بطوريکه زمينه هنجارشکني و ساختارشکني فراهم کردند و رهبري در طول 8 سال تذکرات ، ارشادات و هدايتهايي براي آنها داشتند، حتي وضعيت به گونه اي شد که آقا فرمودند اگر اين انحرافات را ادامه دهند صلح امام حسن در کار نخواهد بود و حادثه عاشورا تکرار خواهد شد، اين گفتار رهبري حاکي از آن بود که اگر معظم له تنها هم بمانند، تسليم جريانهاي انحرافي نمي شوند.

 

وي اضافه کرد: بعد از آن مسئله فتنه بوجود آمد و فتنه گران بدنبال اين بودند که کرسي قوه مجريه را تصاحب کنند تا از آن طريق بتوانند به خواسته هايشان برسند بنابراين وارد عرصه انتخابات شدند اما در حقيقت آنها وارد بازي خطرناکي شدند که ايستادگي و مقاومت رهبري در اين حادثه هم نقطه عطفي در صيانت از حاکميت ديني و استقرار نظام ولايي در مسير خود بود.

 

جريان اصلي دولت در حال تبديل شدن به ضد خود است

 

سعيدي افزود: در دوره اخير که چرخش حرکت مردم از سال 80 به بعد به سمت اصولگرايان رفت يعني در انتخابات شوراها، قوه مقننه و قوه مجريه اميد زيادي در دل مردم ايجاد شد که بالاخره اصولگراياني که به آرمانها و گفتمان امام و رهبري وفادارند مي توانند هم خواسته هاي مردم و هم خواسته هاي نظام را برآورده کنند و البته خواسته مردم همان خواسته دين است . 98 درصد مردم ما مسلمان هستند که استحقاق خدمات و رفاه را داشته اند و دارند و در اين راستا احمدي نژاد وارد عرصه انتخابات شد.

 

وي گفت : متاسفيم که در سالهاي اخير با متغيرهايي که درعرصه هاي مختلف من جمله عرصه سياست خارجي، عرصه شايسته سالاري و عرصه فرهنگي و در عرصه تعامل با خودي و غير خودي در دولت احمدي نژاد روبرو شديم که احساس مي کنيم اين موارد با شعارهاي احمدي نژاد و آرمانهايي که قبلا مي گفت و حتي با آرمانهاي انقلاب و رهبري هم زاويه داشت.

 

نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد: واقعا جاي تعجب دارد چطور کسانيکه باشعار مقابله با اشرافيگري به صحنه قدرت آمدند امروز در زير سايه خود، جريان اشرافيگري تازه اي را مي پرورانند، اين پديده عجيب و غريبي است يک جرياني در طول زمان به ضد خودش تبديل مي شود؟

 

وي تاکيد کرد: دليل حادث شدن اين پديده اين است که اگرعناصر اصلي يک جريان هوشيار نباشند، نفوذيها مي آيند و جريان اصلي را به ضد خودش تبديل مي کنند، متاسفانه هم اکنون چنين اتفاقي درحال شکل گيري است.

 

سعيدي با بيان اينکه حمايتهاي رهبري از اين دولت خيلي محرز و روشن بود، گفت: ابتداي روي کار آمدن احمدي نژاد تاکنون معظم له از آنها حمايت کرده است، ضمن اينکه انصافا اين دولت کارهاي بزرگي هم انجام داده است که بعضا قابل تقديرهم بود اما نبايد از ياد ببريم که همه اين کارها از جمله مطالبات رهبري بوده است، يعني تحقق عدالت اجتماعي در جامعه خواست امام و رهبري بوده است.

 

دولت به بلاي بزرگ "عناصر نفوذي" دچار شد

 

وي در ادامه با تاکيد براينکه اقتصاد آزاد در قاموس امام و رهبري معنا ندارد، گفت: متاسفانه برخي از دولتها هم اقتصاد آزاد را دنبال مي کردند که اين کار موجب بوجود آمدن نظام سرمايه داري در کشور مي شد، درحاليکه شعار امام و شعار رهبري عدالت اجتماعي بود يعني نه اقتصاد دولت محور و نه اقتصاد سرمايه پرور بلکه بايد اقتصاد آزاد با قيد عدالت اجتماعي که آرمان امام و رهبري بوده است در جامعه دنبال شود.

 

سعيدي تصريح کرد: با وجود اينکه دولت فعلي کارهاي خوبي انجام داده است اما متاسفانه به بلايي بزرگ گرفتار شد و اين بلاي بزرگ وجود عناصر نفوذي فاسد به معناي واقعي کلمه در دولت بود که کار را به اينجا کشاندند.

 

وي خاطرنشان کرد: در مرحله اول نظر مبارک آقا اين بود که احمدي نژاد نزديک ترين فرد به خودش را بعنوان معاون اول خود منصوب نکند، اما احمدي نژاد با تاخير اين نظر را پذيرفت و حتي طوري عمل کرد که اختيارات اين فرد از سمت معاون اولي بيشتر باشد.

 

نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد: در مرحله بعد موضوع ادغام سازمان حج و زيارت با سازمان ميراث فرهنگي پيش آمد که مجددا آقا وارد اين موضوع شدند و فرمودند که ميراث فرهنگي سنخيتي با حج و زيارت ندارد و سرانجام با تذکر رهبري ماجرا حل شد.

 

وي با اشاره به اينکه بعد از آن هم اتفاق ديگري رخ داد و آن برکناري و عزل وزيران کابينه دهم بود، گفت: احمدي نژاد که با شعار مهرورزي بر سر کار آمد، وزير امور خارجه را در هنگام ماموريت خارج از کشور برکنار کرد، آيا اين مهرورزي است؟ آيا برخورد با وزير اطلاعات به بدترين شکل مهرورزيست؟ آيا برکناري وزير نفت که رياست اپک را هم برعهده دارد مهرورزيست؟

 

سعيدي با تاکيد براينکه نبايد با انسانهاي شريف و متين که سرمايه هاي نظام هستند اينطور برخورد شود، گفت: توقع مردم، علما و بزرگان اين بود احمدي نژادي که با شعار ولايتمداري آمد وقتي احساس مي کند رهبري مطالبه اي دارد ولو بصورت شفاهي، از جان و دل بپذيرد نه اينکه آقا دستور صريحي بدهند ولي احمدي نژاد تامل کند بعد هم قهر کند برود منزل، اين کارها با شعارهاي گذشته احمدي نژاد سازگاري ندارد و دور از انتظار است .

 

وي ادامه داد: اميدواريم که احمدي نژاد همين مقدار عکس العملي که از ناحيه مردم و از ناحيه دوستان نزديکش ديده کافي باشد و به مسير اصلي خود برگردد.

 

وي خطاب به رئيس دولت دهم و اطرافيانش گفت: اينها بايد بدانند که امت حزب الله و روحانيت حمايتشان از مسئولان مشروط است و شرط اساسي هم اين است که همه در قيد ولايت باشند و تعهد لازم را نسبت به ولايت فقيه داشته باشند اما اگر زاويه پيدا کردند ديگر نبايد انتظار داشته باشند که مردم متدين و جريان حزب اللهي و اصولگرا از آنها حمايت کند.

 

نهادهاي نظارتي بر عدم دخالت عناصر دولتي در انتخابات نظارت کنند

 

نماينده ولي فقيه در سپاه همچنين در خصوص فعال شدن جريان نفوذي دولت براي انتخابات مجلس نيز گفت: احمدي نژاد بطور رسمي اعلام کرده است که هيچ يک از اعضاي دولت حق دخالت در انتخابات را ندارند و در اين رابطه بايد مديران و مسئولان و دستگاه هاي نظارتي مراقبت کنند که اين گفته احمدي نژاد محقق شود، يعني دولت دخالتي در اصل انتخابات نداشته باشد، بعبارتي ديگر اين وظيفه دستگاه هاي نظارتي مانند سازمان بازرسي کل کشور و شوراي نگهبان و ناظرين شوراي نگهبان در استانها است و همينطور دستگاههاي ديگر که مسئوليت دارند که ديگران تخلفي نکنند و برخلاف نظر صريح رئيس جمهور وارد عرصه انتخابات نشوند.

 

عده اي در دولت به کار حرام و خلاف شرع دست زده اند

 

وي در بخش ديگري از اين گفتگو در خصوص جايگاه رمالي و جن گيري در اسلام و بروز اين مسئله در ميان اطرافيان دولت نيز گفت: معمولا از دو طريق براي تسلط بر عناصر ماوراء طبيعه استفاده مي شود که يکي از طريق معنويت و عرفان حقيقي و ايمان و عمل صالح است که البته آنهم خيلي انگشت شمار و در حد موحدين وصديقين است و بندرت پيش مي آيد که فردي ادعاي چنين کاري را داشته باشد.

 

سعيدي با بيان اينکه اين موضوع در دوران ائمه اطهار هم بوده است، گفت: در حقيقت اين خصوصيات معنوي بر اثر ولايت تکويني است که بنوعي در اثر زهد و تقوا براي يک انسان عادي هم بوجود مي آيد، البته اين افراد نه ادعايي براي گفتن دارند و نه از اين موضوع سوء استفاده مي کنند و زندگيشان هم پاکيزه است.

 

وي اضافه کرد: اما غير از اين راه از طريق شر و انجام کارهاي خلاف شرع بين مي توان به توانائيهايي رسيد بطوريکه برخي افراد از طرق شيطاني و اضرار بر نفس توانايي انجام يکسري از کارها را بدست مي آورند و در اثر فعل و انفعلاتي که بر اثر خلاف شرع صورت مي گيرد ممکن است بر يکسري از عناصر شري تسلط پيدا کنند و يا حتي اقدام به سحر و جادو کنند که البته اين موضوع هم واقعيت دارد.

 

نماينده ولي فقيه در سپاه با ابراز تاسف از اينکه اين افراد در دولت به کار حرام و خلاف شرع دست زده اند، گفت: عناصري که اين کار را انجام مي دهند به معناي واقعي فاسد هستند، زيرا فن سحر و جادو در اسلام حرام است و تسلط بر موجودات غيرطبيعي اضرار به نفس و اضرار به موجودات ذيحيات ديگر است که انسان نيستند، تسلط بر آنها و شياطين و اجنه شر که جز شرارت کار ديگري نمي کنند درست نيست و اصولا در احکام فقهي ما آمده است که سحر و جادو کار حرامي است.

نظر شما