دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۷
کد خبر: ۳۹۰۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
صادق تبريزي، نقاش پيشکسوت از مراحل پاياني چاپ مجموعه آثار فرامرز پيل‌آرام و همچنين برگزاري نمايشگاهي از آثار حسين دلبري در نگارخانه 66 خبر داد.

اين هنرمند و مدير نگارخانه 66 در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهر درباره کتاب آثار پيل‌آرام که در ارديبهشت 88 از انتشار آن خبر داده بود گفت: قرار بود نشر نظر دو سال پيش اين کتاب را منتشر کند،‌ تمام آثاري که در نمايشگاه پيل‌آرام در نگارخانه 66 به نمايش گذاشته شد، براي چاپ در اين کتاب عکاسي شدند و متن‌ها و يادداشت‌‌هايي که قرار است در مقدمه کتاب جاي گيرند، به ناشر تحويل داده‌ام.

وي تصريح کرد: انتشار اين کتاب دو سال است که به تعويق افتاده است، در حاليکه انتظار من اين بود که همزمان با افتتاح نمايشگاه بزرگ آثار پيل‌آرام، کتاب آثارش نيز رونمايي شود؛ البته ناشران گرفتاري‌هاي خاص خود را دارند و قطعا در موقعيتي که مناسب باشد يک کتاب را منتشر مي‌کنند.

تبريزي درباره کتاب ديگري که پيش از اين خبر انتشارش را داده بود گفت: اين کتاب که هم‌اکنون در حال ويراستاري است، يك تاريخ شفاهي از جنبش‌هاي هنري دهه‌هاي سي و چهل در ايران است كه منبع مناسبي براي مطالعه و پژوهش هنرمندان جوان خواهد بود. يک نمونه از آن را براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال کرده‌ام؛ ولي از آن‌جا که کتاب مصور است، بايد نمونه‌اي نزديک‌ به آن‌چه چاپ مي‌شود را براي دريافت مجوز در اختيار ارشاد قرار دهم.



مدير نگارخانه 66 همچنين از برگزاري نمايشگاهي از جواهرات ساخته حسين دلبري خبر داد. به گفته تبريزي اين نمايشگاه در آخرين جمعه خردادماه، 27 خرداد، در طبقه فوقاني نگارخانه 66 افتتاح مي‌شود و حداقل تا دوهفته ادامه خواهد داشت. اين نقاش قصد دارد پس از اين نمايشگاه جواهرات، مجموعه‌اي از آثار خود را در اين نگارخانه به نمايش بگذارد.



صادق تبريزي متولد 1318 شمسي در تهران، پايه‌گذار نقاشي – خط (كاليگرافي) و از نقاشان آوانگارد دهه سي و چهل در ايران است. وي همچنين طراح اولين پوستر جمهوري اسلامي(شب‌هاي الله اكبر) و اولين آرم جمهوري اسلامي در روزهاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي ايران بوده است. يكي از مهم‌ترين نمايشگاه‌هاي او با نمايش آثار كاليگرافي‌اش، در سال 1349 با حمايت ميشل تاپيه نقاش فرانسوي، در پاريس برگزار شده است.

نظر شما