دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۸
کد خبر: ۳۹۰۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
اولين کاروان راهيان نور مقاومت در آخرين روز بازديد خود از لبنان با حضور در موزه بزرگ مليتا، از يادمان سنگر شهيد سيد عباس موسوي، اولين دبيرکل حزب الله لبنان بازديد کرد.

به گزارش شهر به نقل از معاونت امور ارتباطات و بين‌الملل سازمان بسيج هنرمندان، کاروان هنرمندان بسيجي در محل موزه مليتا که محل درگيري‌هاي خونين حزب‌الله و رژيم اشغالگر قدس به شمار مي‌رود با دستاوردهاي مقاومت اسلامي در نبرد مظلومانه و سرفرازانه با اسرائيل جنايت کار از نزديک آشنا شد .

اين گروه سي نفره با مشاهده تجهيزات منهدم شده و به غنيمت گرفته شده ارتش صهيونيستي از جمله تانک‌هاي مرکاوا با ويژگي‌هاي جنگي مقاومت اسلامي، مانند نحوه سنگربندي، حفر تونل و استتار جنگي و چريکي و سلاح‌هاي مقاومت بيشتر آشنا شدند.

ديگر برنامه اين سفر تفرج در بوستان ايران بود که به تازگي توسط رياست جمهوري اسلامي در نقطه صفر مرزي مارون‌الراس افتتاح شده و با نمايش نمادواره‌هايي از سي استان ايران و اهتزار پرچم مقدس جمهوري اسلامي در مرز فلسطين اشغالي مکان مناسبي براي تماشاي تحرکات اشغالگران قدس شريف است.

از برنامه‌هاي ديگر اين بازديدهاي فرهنگي، گفتگو با کارشناسان و مشاهده امکانات موجود در مجتمع فرهنگي رسالات بود که شامل سالن نمايش فيلم، واحد آموزش موسيقي، کلاس‌هاي آموزشي و انجمن‌هاي هنري است.

نقطه جالب توجه اين بازديد فرهنگي اجراي آواز و سرودهاي انقلابي و حماسي توسط محمد گلريز و جمشيد جم، خوانندگان پيشکسوت ايراني در اين مجتمع بود.

کاروان راهيان نور مقاومت پس از اين بازديدها با حضور در گلزار شهداي حزب‌الله در منطقه بنت جبيل به مقام شامخ اين به خون خفتگان اداي احترام كرد و براي آخرين برنامه براي بازديد از محل استقرار نيروهاي پاسدار صلح سازمان ملل در منطقه بواب فاطمه دقايق خاطره‌انگيزي را در کنار خانواده‌هاي مقاوم لبناني که در محل‌هاي مرزي به فعاليت روزمره و تفريح مي‌پردازند، گذراند.

هنرمندان ايراني که به همت بسيج هنرمندان وارد نواحي آزاد شده لبناني شده و در جشن‌هاي يازدهمين سال آزادسازي جنوب لبنان شرکت كرده بودند؛ براي ادامه برنامه بازديدها و تبادل فرهنگي خود لبنان را به مقصد سوريه ترک کرد.

نظر شما