دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۵
کد خبر: ۳۹۱۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
دادستان تهران در مورد دستگيري مهدي هاشمي در صورت ورود به کشور، دليل دستگيري برخي از شرکت کنندگان مراسم خاکسپاري مرحوم حجازي، ممنوع الخروج نبودن پريوش سطوتي، بازداشت هشت نفر در ارتباط با پرونده مفاسد اقتصادي جريان انحرافي و ... توضيح داد.

مهر: عباس جعفري دولت آبادي عصر يکشنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرستان دادگاه انقلاب اسلامي و دادسراي ناحيه 20 تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرين وضعيت پرونده هانيه گفت: پرونده هانيه به دادگاه رفته است و امروز اطلاع پيدا کرديم در دادگاه اطفال در حال بررسي است و اميدواريم به زودي جلسه محاکمه برگزار شود.

 

پرونده سوم کودک آزاري

 

وي با اشاره به پرونده سومين کودک آزاري گفت: ما تحقيقات گسترده اي در مورد پرونده سوم کودک آزاري انجام داده ايم. پدر اين کودک معتاد و مادر نيز جدا از آنها زندگي مي کند و فرزند مشترک آنها نزد خواهر آنها است. چند ماه قبل اين کودک جراحاتي داشته که به دليل تاخير در اطلاع رساني به دادستاني آثار جراحت از بين رفته است. در حال حاضر نيز پدر کودک به کمپ ترک اعتياد منتقل شده است.

 

دادستان عمومي تهران به مبلغ جديد ديه اشاره کرد و گفت: همان طور که سخنگوي قوه قضائيه گفته است اين موضوعي است که هر ساله قوه قضائيه بر اساس تحقيقات قيمت اتخاذ مي کند و امسال نيز از 16 خرداد ماه اين افزايش عملي مي شود.

 

وي اضافه کرد: البته تمهيداتي براي کساني که ناتوان هستند پيش بيني شده و اگر يارانه از سوي دولت پرداخت شود و يا با پيشرفت بيمه ها مشکلي در اين رابطه بوجود نخواهد آمد.

 

جعفري دولت آبادي در پاسخ به اين پرسش که کساني که پيش از 16 خرداد اتومبيل خود را بيمه شخص ثالث کرده اند مشمول اين قانون مي شوند يا خير، گفت: طبق مقررات بيمه با آنها رفتار مي شود ولي از نظر مقررات قضايي اجراي ديه منوط به زمان تحويل ديه است. همچنين کساني که بدهکار هستند بر اساس زمان تحويل بدهي شان محاسبه مي شود و اگر کساني قبل از 16 خرداد ديه خود را پرداخت کنند از قيمت قديم بهره مند مي شوند.

 

علت دستگيري برخي از شرکت کنندگان مراسم خاکسپاري مرحوم ناصر حجازي

 

وي در مورد علت دستگيري برخي از شرکت کنندگان مراسم خاکسپاري مرحوم ناصر حجازي گفت: افراد دستگير شده به خاطر شرکت در مراسم خاکسپاري نيامده بودند بلکه عده محدودي بودند که قصد داشتند در نظم عمومي اخلال ايجاد کرده و شعارهاي نامناسبي مي دادند که 6 نفر از اين افراد هنوز در بازداشت هستند و باقي آزاد شده اند.

 

جعفري دولت آبادي به آخرين وضعيت دستگير شدگان سي دي ظهور نزديک است اشاره کرد و گفت: يکي از متهمان اين پرونده آزاد شده است و دو متهم ديگر هنوز بازداشت هستند.

 

دادستان عمومي تهران ادامه داد: در مورد منابع مالي اين مجموعه و کساني که در تهيه و توليد آن نقش داشته همچنان در حال پيگيري هستيم و در حال حاضر دو متهم که در حوزه توزيع سي دي فعاليت مي کردند بازداشت هستند.

 

همسردکتر حسين فاطمي ممنوع الخروج نبوده است

 

وي در خصوص خروج همسردکتر حسين فاطمي از کشور گفت: تحقيقات از وي به پايان رسيده بود و وي ممنوع الخروج نيز نبود و مي توانست از کشور خارج شود.

 

آخرين اقدامات دادستاني براي برخورد با بدهکاران بانکي

 

جعفري دولت آبادي در پاسخ به پرسشي مبني بر آخرين اقدامات دادستاني براي برخورد با بدهکاران بانکي گفت: 250 نفري که از سوي رئيس جمهور اعلام شده بود بخشي بدهکاران بانکي بودند اما با توجه به تحقيقاتي که در دادسرا انجام شد پرونده اي نداشتند پس از پيگيري ها مشخص شد اين افراد از طريق کارهاي غير قانوني مانند جعل مدرک اين وام ها را دريافت کردند که تحت تحقيق قرار گرفته اند اما هيچکدام از پرونده ها به نتيجه عملي نرسيده و در دادسراي اقتصادي آغاز شده است که اميدواريم در دوره زماني مشخص بدهکاران هم بدهي را پرداخت کنند و هم به دادگاه معرفي شوند.

 

آخرين وضعيت رهاسازي بيماران

 

دادستان عمومي تهران در پاسخ به پرسش مهر مبني بر آخرين وضعيت رهاسازي بيماران گفت: اين پرونده امروز به اتمام رسيد و به زودي کيفرخواست براي 11 نفر از متهمان صادر مي شود. بخشي از پرونده براي تحقيقات مفتوح مانده است.

 

وي ادامه داد: درباره بيمار دوم تحقيقات زيادي انجام شد و برادر بيمار در شهرستان تالش شناسايي و متوجه شديم به همراه برادرش در حال حاضر در کهريزک است. اين دو برادر به اورژانس بيمارستان امام آمده بودند و بيمار در اورژانس معاينه شده بود.

 

جعفري دولت آبادي افزود: تحقيقات ما درباره بيمار دوم نشان داد وي از طريق اقوام وارد بيمارستان شده و اين موضوع، ابهامي بود که بعضي دوستان در وزارت بهداشت در خصوص آن ترديد داشتند که رفع ابهام شد. بخشي از اين پرونده مفتوح است که پس از تکميل به اطلاع عموم مي رسد.

 

دادستان عمومي تهران با اشاره به پرونده شکايت دولت از دو مداح گفت: اين پرونده در حال سپري کردن مراحل قانون خود است. بازپرسي از يکي از مداحان انجام شده و از مداح دوم نيز خواسته شده در بازپرسي حاضر شود.

 

نوري‌زاد به مرخصي رفت

 

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر نامه يکي از متهمان فتنه سال گذشته ( محمد نوري زاد ) به مقام معظم رهبري افزود: اين شخص نامه اي به رهبري نوشته و در آن مطالب خوبي نيز ذکر کرده و در کنار اين مطالب موضوعاتي نيز به صورت محرمانه ارسال کرده و اکنون به او مرخصي داده شده است.

 

بازداشت هشت نفر در ارتباط با پرونده مفاسد اقتصادي جريان انحرافي

 

جعفري دولت آبادي با اشاره به پرونده مفاسد اقتصادي جريان انحرافي گفت: قبلا اشاره کرده ام دادستاني افرادي را در رابطه با جريانات انحرافي دستگير کرده است اما انتظار تکميل اين پرونده را به اين سرعت نداشته باشيد اين موضوعي است که زمان برد است و رسانه ها اجازه دهند اين موضوع در زمان خود رسيدگي شود.

 

دادستان عمومي تهران ادامه داد: حدود هشت نفر در اين رابطه دستگير شده اند اما تحقيقات در اين بخش با دقت در حال انجام است و دادستاني در قبال رسيدگي به تخلفات اقتصادي به هر جرياني که منتصب باشد هيچ اغماضي نخواهد داشت.

 

وي در پاسخ به اين پرسش که وضعيت جريانات انحرافي و دستگيري دو رمال به چه صورت است گفت: بين آقاي طاهري و رمال ها تفاوت وجوددارد. طاهري در يک حوزه دستگير شده و پرونده براي اعتراض به دادگاه عمومي رفته است. بحث رمال ها و جن گير ها بحثي است که متهمانشان جدا هستند. دو نفر در اين حوزه دستگير شدند که تحقيقات در خصوص آنها ادامه دارد و انتشار مفاد تحقيقات نيز امکانپذير نيست.

 

جعفري دولت آبادي گفت: موجب تاسف است که برخي جريانات طوري وانمود مي کنند که اينها صحت ندارد و همينجا اعلام مي کنم که اين متهمان دستگير شده اند و تحقيقات در مورد آنها ادامه دارد. طبيعتا اينکه عده اي فکر کنند با کارهاي رمالي مي توانند اقداماتي انجام دهند فکري منسوخ شده است.

 

حکم پرونده انرژي درماني به زودي صادر مي شود

 

دادستان عمومي تهران در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص پرونده انرژي درماني افزود: در ارديهبشت ماه اين محاکمه انجام شد. اين پرونده 6 اتهام دارد که به سه اتهام رسيدگي شده و سه اتهام ديگر نيز 25 خرداد ماه جاري رسيدگي مي شود. و عليرغم مراجعه مکرر متهم به دادستاني براي سرعت بخشيدن به پرونده، وي در دادگاه حضور پيدا نکرد اما وکيلش در دادگاه حاضر شد که پس از رسيدگي به ساير اتهامات در روز 25 خرداد، حکم صادر خواهد شد و براي هميشه واولين بار يکي از پرونده هاي کهنه و طولاني به نتيجه مي رسد.

 

وي با اشاره به جديت قوه قضائيه در اجراي حکم زمين خواران گفت: در هفته گذشته 15 درخواست حکم دادگاه در منطقه خجير در شهر تهران با همکاري استانداري و ماموران پليس اجرا شد. اين حکم هشداري است به متجاوزان به اراضي و حريم بستر رودخانه ها.

 

هشدار به عاملان ساختمان سازي در حريم سد لتيان

 

جعفري دولت آبادي تاکيد کرد: يک بار ديگر به همه کساني که در حريم سد لتيان و ساير رودخانه هاي تهران ساختمان سازي کرده اند هشدار مي دهيم دادستاني با همکاري ساير دستگاهها با آنها برخورد کند. در بحث زمين خواري نقش دستگاههاي دولتي براي مبارزه با زمين خواران نقشي مهم است.

 

دادستان عمومي تهران در پاسخ به اين پرسش تکليف برخي از اين خانه ها که مجوز ساخت دارند چيست گفت: در تبصره قانون توزيع جريان آب آمده است تصرف و احداث در مسير حريم رودخانه ها و بسترهاي آن حتي با مجوز غير قانوني است و دادستاني مي توانند دستور تخريب دهد و دستور صادر شده لازم اجراست. در اين زمينه 15 مورد ادعا نيز مطرح بود اما دادسراي ناحيه سه اين کار را انجام داد.

 

وي با اشاره به پرونده فائزه هاشمي گفت: رسانه ها در اين رابطه خيلي عجله دارند هنوز فرصت وي به پايان نرسيده و به زودي طبق قرارها به دادگاه مراجعه مي کند.

 

جعفري دولت آبادي در خصوص بازداشت علي يعقوبي گفت: وي در حال حاضر بازداشت نيست اما پرونده اي براي او در دادستاني تشکيل شده است.

 

دادسرا و قوه قضائيه ديرگير است اما شيرگير است

 

دادستان عمومي تهران در خصوص آخرين وضعيت پرونده مهدي هاشمي نيز گفت: پيش از اين نيز گفته شده دادسرا و قوه قضائيه ديرگير است اما شيرگير است. وي يک روز مجبور است به مراجع قضايي مراجعه کند و در حال حاضر تحت تعقيب قرار دارد. چون بحث رسيدگي به پرونده وي به صورت غيابي با موانعي روبرو است احضار اوليه انجام شده و در صورت ورود به ايران دستگير مي شود.

 

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر حضور آقايان مطهري و قاليباف در دادگاه گفت: آقاي مطهري پرونده اش با پرونده هاي ديگر مرتبط است. بازپرس ترتيبي داده که همه اين پرونده همزمان رسيدگي شود. تحقيقات در زمينه پرونده قاليباف ادامه دارد و وي بايد يک بار ديگر به دادسرا بيايد.

 

جعفري دولت آبادي در رابطه با برخي از شايعات در خصوص عدم ملاقات زندانيان گفت: برخلاف تبليغات رسانه اي بويژه رسانه هاي مجازي در 75 روز گذشته بيش از يکصد ملاقات و بيش از 30 مورد مرخصي داده شده است. اساسا کار ما در دادستاني احترام به حقوق متهمان و محکومان است و ظرفيت نظام اسلامي بالاتر از آن است که بخواهد در برابر اين دروغ پردازي ها تسليم شود و همانطور که با فتنه و جهت هاي ضد انقلاب مبارزه کرديم افراد از رافت نظام نيز بهره مند مي شوند بخصوص افرادي که در دوره محکوميت به مقررات احترام بگذارند.

 

دادستان عمومي تهران در مورد بازداشت افرادي بدنه دولت گفت: افرادي که اتهام داشته باشند چه در بدنه دولت چه خارج از آن تحت تعقيب قرار مي گيرند.

 

وضعيت پرونده 30 جاسوس سيا

 

وي با اشاره به پرونده 30 جاسوس سيا گفت: در اين رابطه از وزير اطلاعات سئوال کنيد. بخشي از اين پرونده در دست ماست که در دادسرا تحت رسيدگي است.

 

جعفري دولت آبادي در خصوص دستگيري تقي رحماني همسر نرگس محمدي گفت: ايشان فعلا آزاد است البته محکوميتي دارند که براي آن فراخوانده مي شود.

 

حکم اسيدپاشي اجرا مي شود

 

دادستان عمومي تهران با اشاره به زمان اجراي قصاص اسيدپاشي خاطرنشان کرد اين حکم اجرا مي شود تمهيدات پزشکي براي قصاص در دستور کار قرار گرفته اما بايد به صورت قصاص شود که از حکم تخطي نشود.

 

وي درباره تغييرات در دادسراي ناحيه 20 تهران گفت: اين دادسرا به طور تخصصي به مواد مخدر مي پردازد و پس از اين جرايم امنيتي به دادسراي شهيد مقدس منتقل مي شود.

نظر شما