يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۲
کد خبر: ۳۹۱۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه با اشاره به هزينه‌هاي جاري حفاري در متروي تهران گفت: براي آن که دستگاه هاي حفر بتوانند با سرعت مناسب کار خود را دنبال کنند بايد ماهانه 5 ميليارد تومان براي کارکرد هريک از اين دستگاه ها هزينه شود.

به گزارش خبرنگار «شهر» هابل درويشي مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه ظهر امروز -9 خرداد- در مراسم آغاز عمليات حفاري دومين دستگاه حفار مكانيزه TBM تونل غربي-شرقي خط 7 مترو گفت : خط 7 مترو 27 کيلومتر طول دارد که از ميدان صنعت در شمال غربي تهران آغاز و با عبور از مجاورت برج ميلاد ، بزرگراه شهيد چمران ، توحيد و بزرگراه نواب به سمت جنوب شرق تهران تغيير مسير داده وبا عبور از خيابان مولوي، بازار ، بزرگراه شهيد محلاتي به ورزشگاه تختي مي‌رسد.

او افزود: با به کارگيري دستگاه حفار اتوماتيک ، ايمني در ساخت بسيار بالا مي‌رود به گونه اي که از خطر نشست زمين جلوگيري مي‌شود و قيمت تمام شده نيز مقرون به‌صرفه‌تر است .

 

درويشي اظهاركرد : براي آن که دستگاه هاي حفر بتوانند با سرعت مناسب کار خود را دنبال کنند بايد ماهانه 5 ميليارد تومان براي کارکرد هريک از اين دستگاه ها هزينه شود.

 

او با بيان اين که براساس برنامه‌ريزي بايد تا سال 91 ، هفت کيلومتر از خط هفت به بهره‌برداري برسد گفت: اين برنامه باروند ساخت كنوني محقق نمي‌شود. هم‌اكنون در ساخت خط به ويژه ايستگاه از برنامه عقب هستيم که نيازمند تامين اعتبارات بوده تا با سرعت بيشتر کارها را پيش ببريم.

 

او ادامه داد : اميدواريم امسال که سال جهاد اقتصادي است با تامين اعتبارات مورد نياز روند کارها و پيشرفت خطوط مترو نيزبه گونه‌اي باشد که با شعار اين سال همخواني داشته باشد .

 

مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه گفت: 49 دستگاه واگن دوطبقه و 36 قطار درون شهري تا يك‌ماه و نيم آينده از گمرك تخريص و آماده بهره‌‌برداري مي‌شود. ايستگاه مترو كهريزك نيز تا پايان خرداد راه‌اندازي مي‌شود.

 

بر اساس اين گزارش، بهره‌برداري رسمي از دومين دستگاه حفار (TBM) خط 7 امروز-9 خرداد- با حضور شهردار تهران انجام شد.

 

اين دستگاه حفار، مي‌تواند روزانه به طور متوسط 15 متر تونل حفاري و اجرا نمايد. با بكارگيري همزمان 4 دستگاه حفار (چهار جبهه كاري) در مدت 3 سال حفر تونل‌ها تكميل مي‌شود.

 

محل ورود دستگاه‌هاي حفار خط 7 ، تقاطع بزرگره شهيد نواب صفوي و خيابان قزوين در نظر گرفته شده و حفاري از دو سمت جنوب به شمال و غرب به شرق انجام مي‌شود.

نظر شما