دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۹۲۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
امام خميني(ره) روح خود باوري را در انسان مسلمان دميد و اميد او را به آينده اسلام زنده ساخت.

به گزارش خبرنگار شهر، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدتقي محمديان با اشاره به چهاردهم خرداد ماه سالگرد ارتحال امام خميني (ره) گفت: 14 خرداد ماه در تقويم حيات ملت ايران، يادآور داغي سترگ و مصيبتي عظيم است که تلخي و جانگدازي آن جز با مصيبت رحلت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار عليه السلام برابري نمي‌کند.


امام خميني(ره) بزرگ مرد عرصه علم و عمل انقلابي و مجدد اسلام در قرن معاصر بود و شخصيتي که انقلاب الهي او نه تنها ايران عزيز را از زير يوغ استبداد و استعمار رهانيد، بلکه جوامع اسلامي و حتي بشريت معاصر را تحت تاثير خون خود قرار داد، به گونه‌اي که حيات باطني انسان معاصر، مديون و مرهون اوست؛ ابر مردي که در روزگار سلطه، ستم و سياهي با فريادي رسا و بانگي بلند نداي «الاسلام يعلو ولا يعلي عليه» را سر داد و همگان را به تجمع زير پرچم ديانت فراخواند.


انقلاب امام، انقلاب معنويت و خدا خواهي بود و او هر آنچه از پيروزي و توفيق را بدست مي‌آورد، همه را تفضل الهي و از جانب خدا مي‌دانست.


وي با اشاره به دايره تاثيرگذاري شخصيت امام(ره) افزود: نفس روح اللهي او اکسير حيات مي‌پراكند و کلامش همچون باران بر کوير وجود انسان‌ها طراوت مي‌بخشيد و پيامش همچون پتکي بر پيکر بت‌هاي جاهليت قرن بيستم مي‌کوبيد و صداي خرد شدن آنها باور شکست ناپذيري شيطان را که کم کم به افسانه‌اي بدل شده بود در هم مي‌شکست.



رييس فرهنگسراي ولا اظهار داشت: با بيان ويژگي‌هاي امام خميني(ره)، گفت: ارزش مداري، عدالت خواهي، استکبار ستيزي، دفاع از محرومان و مظلومان، بصيرت و روشن‌بيني از جمله ويژگي‌هاي اين مرد الهي بود كه دوام اين خصايص در رهبران سياسي، اجتماعي، مردم و تاکيد بر اسلام ناب و تبعيت از مقام شامخ ولايت از سوي ايشان بقاء و دوام انقلاب را تضمين خواهد کرد.



مدير فرهنگي هنري منطقه 20 در پايان افزود: عليرغم تلاش دشمنان مبني بر انكار و استتار نقش بي بديل امام خميني(ره) موج بيداري اسلامي منطقه، پژواك انقلاب اسلامي مردم ايران است و اميدواريم كه اين نهضت زمينه ساز ظهور حضرت ولي عصر(عج) بوده و نهضت جهاني مهدوي را فراهم آورد.

نظر شما