دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با ابلاغ دستورالعمل برنامه‌هاي اجرايي بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خميني (ره)، نسبت به پيگيري و حضور پرشور مديريت شهري در برگزاري با شکوه اين مراسم تاکيد کرد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، ايازي در مورد اين دستورالعمل گفت: مديريت شهري وظيفه خود مي‌داند که در برگزاري اين مراسم هر ساله با تمام امکانات حضور داشته باشد و اين حضور و فعاليت نيز از سوي مسئولان برگزاري مراسم در سال گذشته قدر نهاده شد، هر چند رضايت شهروندان و ميهمانان آن امام براي ما اهميت دارد.


او ادامه داد: برنامه‌هاي امسال، بيشتر ناظر به کيفيت برنامه و کارهاي محتوايي و فرهنگي است البته در بخش خدماتي مانند سال‌هاي گذشته همکاري گسترده اي با ستاد داريم اما در اين برنامه‌ها اهدافي نظير تبيين آموزه‌ها و انديشه هاي والاي حضرت امام خميني(ره) با استفاده از قالب‌هاي فرهنگي و هنري خلاق و موثر، تعميق منويات مقام معظم رهبري حضرت آيت ا... العظمي خامنه اي مدظله العالي در خصوص مراسم سالگرد ارتحال، تحکيم و بيعت با رهبر معظم انقلاب و زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي را مد نظر داريم.


ايازي تصريح کرد: برنامه‌هاي امسال با الزاماتي ابلاغ شده است و اين الزامات رويکرد برنامه ها در چارچوب انديشه‌هاي حضرت امام و تبيين و برجسته کردن آنان به لحاظ محتوايي از قبيل امام و ولايت فقيه، امام خانواده و تربيت ديني و غيره است که در آموزش‌هاي شهروندي و زندگي اجتماعي بايد از آنان بهره مند شد.


او در ادامه به اين برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: اداره کل فرهنگي شهرداري به صورت متمرکز 6 ايستگاه فرهنگي با عناوين «امام دل‌ها» در شمال شرقي حرم مطهر، «خورشيد ولايت» در نزديکي ستاد مرکزي ارتحال، «اميد امام» در جنب عوارضي، «يادگار امام» در بخشداري حرم، «بانوي انقلاب اسلامي» و «ياران امام» در پارکينگ شمالي و غربي حرم مطهر آماده ارائه خدمات فرهنگي هستند.


معاون شهردار تهران ادامه داد: علاوه بر اين ايستگاه‌هاي فرهنگي مناطق 22گانه نيز داراي غرفه هاي ارائه خدمات فرهنگي اجتماعي هستند که مجموعه اين غرفه‌ها در سالگرد ارتحال ملکوتي حضرت امام 400 غرفه است که اميدواريم موجبات رضايت ميهمانان حرم آفتاب را فراهم کند.


او گفت: خدمات اين غرفه‌ها متعدد است و در آنها براي همه سنين برنامه‌هايي نظير فيلم مستند، نقاشي کودکان، عکس يادگاري، قرآن بخوانيد، جايزه بگيريد، سلامت، خدمات پشتيباني، نمايشگاه کتاب، محصولات فرهنگي، خاطره نويسي و قطعات ادبي، خوشامدگويي، خوشنويسي زنده، خاطره بگوئيد و جايزه بگيريد پيش بيني شده است.


سيدمحمدهادي ايازي همچنين گفت: در منطقه يک نسبت به طراحي و برپايي ايستگاه جماران براي کساني که به جماران عزيمت مي کنند در نظر گرفته شده است که فضاسازي محيطي مسيرهاي منتهي به حسينيه جماران برپايي نمايشگاه کتاب و عکس و فيلم مستند و توزيع بسته هاي فرهنگي حاوي کتاب و لوح فشرده در سطح منطقه از آن جمله مي باشد.


او افزود: تمامي سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات کل و معاونت هاي شهرداري براي برگزاري با شکوه اين مراسم آمادگي دارند و آنها نيز برنامه هاي خاص با توجه به حوزه فعاليت خودشان را در دستور کار قرار داده اند؛ از جمله سازمان فرهنگي و هنري و سازمان زيباسازي که از مدتي قبل در هويت بخشي سيماي بصري شهر با استفاده از ظرفيت تبليغي، اطلاع رساني، اقدام کرده است؛ سازمان بهشت زهرا(س) که با آمادگي کامل پذيراي عزيزان خواهد بود و امسال در فرهنگسراي رضوان پذيراي ميهمانان براي استفاده از خدمات فرهنگي خواهد بود همچنين سازمان ورزش که برنامه هاي متنوع ورزشي را در اين ايام طراحي کرده است.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران هم‌چنين افزود: اداره کل سلامت در اين ايام در غرفه‌هاي 6گانه حضور دارد و خدمات اوليه پزشکي رايگان به عموم زائران حرم مطهر ارائه مي کند و در زمينه بهداشت و سلامت شهروندي اطلاع رساني خواهد کرد.


او اظهار داشت: اداره کل بانوان نيز براي بانوان حاضر در اين همايش ملي در سالگرد ارتحال برنامه هاي ويژه دارد، از جمله ظرفيت‌هاي فرهنگي و اجتماعي اختصاصي مديريت شهري براي بانوان را معرفي و نحوه استفاده از اين امکانات را آموزش خواهد داد.


معاون شهردار تهران اضافه كرد: موسسه همشهري با چاپ ويژه نامه و شرکت مترو و اتوبوسراني با ارائه خدمات مناسب در خدمات زائران حرم آفتاب خواهند بود و اميدواريم که اين مراسم نيز مانند هر سال با شکوه و جلوه خاص اجرا شود.

نظر شما