دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۹۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
نتايج اولين اردوي راهيان نور مقاومت تشريح شد
رئيس سازمان بسيج هنرمندان کشور در حاشيه ديدار از رايزني فرهنگي ايران در جمهوري عربي سوريه از راه‌اندازي اتحاديه هنرمندان جهان اسلام خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از معاونت امور ارتباطات و بين‌الملل سازمان بسيج هنرمندان از دمشق، برنامه‌هاي رسمي اولين اردوي راهيان نور مقاومت، متشکل از هنرمندان متعهد ايراني با ديدار از رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سوريه پايان يافت.



گروه سي نفره هنرمندان در اين ديدار با آقاي موسوي‌زاده رايزن فرهنگي ايران در جمهوري عربي سوريه به بحث و تبادل نظر پرداختند.



حسين قناديان در اين گفتگو که در فضايي صميمانه صورت مي‌گرفت نتايج سفر يک هفته اي خود و هنرمندان متعهد ايران اسلامي به دو کشور سوريه و لبنان را تشريح کرده و گفت: در کنار شرکت در جشن‌هاي يازدهمين سالگرد آزادي اراضي اشغالي لبنان و بازديد از مواضع رژيم اشغالگر در بلندي‌هاي جولان توانستيم با هنرمندان و شخصيت‌هاي فرهنگي هنري دو کشور برادر گفتگوهاي خوبي داشته باشيم که اميدواريم به تشکيل اتحاديه و جبهه هنرمندان جهان اسلام منجر شود.



وي اين اتحاديه را، تشکل غير دولتي و غيرسياسي بر شمرده و افزود: به زودي شاهد شروع به کار اين اتحاديه در تهران و سپس ساير کشورهاي اسلامي خواهيم بود.به علاوه اين که اميدواريم اين اتحاديه بتوانند از امکانات ارتباطي سازمان کنفرانس اسلامي و سازمان فرهنگ و ارتباطات نيز بهره ببرد.



زيارت حضرت زينب کبري و حضرت رقيه و هم چنين بازديد از مسجد اموي، باب الصغير و ساير اماکن کهن شامات بخش پاياني بازديد هنرمندان از اين دو کشور اسلامي لبنان و سوريه بود.

نظر شما