دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۹۲۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
رئيس ستاد برگزاري بيست و دومين سالگرد ارتحال امام (ره) با تشريح اقدامات شهرداري تهران در بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) گفت : دو ايستگاه متروي شاهد و حرم مطهر آماده سازي شده و خدمات رساني کامل به زائران ارائه مي کنند ، همچنين 1600 اتوبوس از ميادين اصلي شهر نيز در مسير حرم مطهر به صورت رفت و برگشت ، مسافران را جابه جا مي‌کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران سيد محمد احمدي بافنده در نشست خبري با حضور خبرنگاران با اشاره به اقدامات شهرداري تهران در بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) گفت : در ضلع غربي حرم مطهر ، خيابان حاجي آباد که به اسلام شهر وصل مي‌شود براي زائران شهرستاني تا چهار کيلومتر جاده آماده سازي شده که محل اسکان اين زائران است و آسفالت سازي اين محور نيز تا سال آينده به طور کامل انجام مي رسد.

 

او ادامه داد : همچنين در محور غربي براي اتوبوس هاي شهرستاني که از غرب و شمال غرب تردد مي‌کنند مسيري آماده‌سازي مي‌شود که اين مسير از بزرگراه خليج فارس جدا مي‌شود تا حجم ترافيکي اين بزرگراه کاهش يابد که اين جاده نيز تا سال آينده به بهره برداري مي رسد.

 

احمدي بافنده در ادامه در مورد خدمات رساني به زائران حرم مطهر اظهار کرد : دو ايستگاه متروي شاهد و حرم مطهر آماده سازي شده و خدمات رساني کامل را به زائران ارائه مي کند ، همچنين 1600 اتوبوس از ميادين اصلي شهر نيز در مسير حرم مطهر به صورت رفت و برگشت ، مسافران را جابه جا مي‌کنند .

 

رئيس ستاد برگزاري مراسم ارتحال امام (ره) افزود : 2000 اتوبوس از خط يك مترو آماده خدمات رساني به زائران حرم مطهر است و همچنين 150 خودروي سواري مربوط به ستاد گمشدگان ، 220 تاکسي و 300 دستگاه ون تا کنون براي مراسم سالگرد ارتحال امام در نظر گرفته شده است .

 

او در ادامه با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده در داخل حرم توسط شهرداري حرم مطهر گفت : مبلمان حرم و مخازن زباله به طور کامل تعويض شده و آلاچيق هايي براي اسکان خانواده ها در نظر گرفته شده است و همچنين فضاي سبزحرم به طور کامل بهسازي شده و در درب شمالي حرم نيز 40 هزار درخت کاشته شده است .

 

احمدي بافنده با تاکيد بر اين که تمام دسترسي ها از حرم مطهر به مترو آماده سازي شده گفت : 21 منطقه شهرداري تهران در حرم مطهر اسکان يافته و خدماتي از قبيل نصب ايستگاه هاي صلواتي و عرضه محصولات فرهنگي را انجام مي‌دهند و منطقه 1 نيز در جماران و در بيت حضرت امام (ره) مستقر شده است تا خدمات رساني لازم را براي زائران بيت به انجام رساند .

 

قائم مقام معاونت خدمات شهري افزود : 35 ايستگاه صلواتي از سوي شهرداري تهران و 10 ايستگاه صلواتي ديگر نيز از ساير ارگان ها براي پذيرايي زائران در نظر گرفته شده است .

 

احمدي بافنده از راه اندازي درمانگاه صحرايي در محل برگزاري مراسم ارتحال امام (ره) خبر داد و خاطر نشان‌کرد : وزارت بهداشت نيز در اين محل يک بيمارستان صحرايي ايجاد خواهد کرد و همچنين شهرداري بيش از 10 دستگاه آمبولانس در اين محل مستقر خواهد کرد و سيستم امداد و نجات آتش نشاني نيز در رينگ اصلي مستقر و به خدمات رساني مي‌پردازد .

 

او در ادامه گفت : شهرداري تهران قطعا با دست فروشاني که در محل برگزاري مراسم ارتحال به دست فروشي بپردازند برخورد مي‌کند .

 

احمدي بافنده در ادامه خاطر نشان کرد : تعدادي ايستگاه هاي فرهنگي در پهنه غربي ، شرقي ، شمالي و جنوب شرقي راه اندازي خواهد شد .

 

رئيس ستاد برگزاري بيست و دومين سالگرد ارتحال امام گفت : در بخش نرم افزاري نيز نمايشگاه عکس با تکنولوژي جديد ، نمايشگاه فيلم ، نقاشي کودکان ، غرفه نمايشگاه کتاب و غرفه سلامت نيز راه اندازي مي‌شود.

نظر شما