دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۹۳۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري با توضيح اينكه جوان امروز از انديشه‌ها و سيره عملي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي دور نيست، گفت: اين نسل، تشنه آموختن سيره ارزشمند امام(ره) با زبان روز است.

به گزارش شهر، امير خوراكيان بهترين راهكار آشنا و نزديك ساختن نسل جوان با انديشه‌هاي امام خميني(ره) را، قالب هنر عنوان كرد و افزود‌: زبان هنر از جمله ابزاري است كه همواره و در هر دوره زماني، قابليت و ظرفيت انتقال پيام‌هاي ارزشمندي همچون انديشه‌هاي امام(ره) به نسل‌هاي جوان را دارد.


وي چارچوب فكري بنيانگذار انقلاب اسلامي را مبنايي خلل ناپذير براي ترسيم الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت عنوان كرد و گفت: انقلاب اسلامي ايران با انديشه‌هاي ناب امام (ره) و ايمان و باور مردم به اين انديشه‌ها شكل گرفت، از اين رو هيچ مبناي فكري نمي‌تواند به اندازه انديشه‌هاي ايشان در مسير ترسيم الگويي بومي براي پيشرفت كشور در همه عرصه‌ها راهگشا باشد.


خوراكيان بر رجوع مداوم به سيره نظري و عملي امام(ره) در همه عرصه‌ها تاكيد كرد و گفت: اين ارتباط نبايد فقط در قالب برنامه‌هاي مرتبط با ارتحال ايشان خلاصه شود، بلكه قرار گرفتن در مسير پيشرفت، نيازمند رجوع مدام به اين سرچشمه ارزشمند است.


رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در مورد برنامه‌هاي اين سازمان در بيست و دومين سالگرد ارتحال امام(ره) و قيام پانزده خرداد گفت: كاروان‌هاي عزاداري سالروز ارتحال امام (ره) از سراسر كشور، ميهمان سه شب ويژه برنامه از 13 تا 15 خرداد ماه در بوستان ولايت خواهند بود.


وي افزود: در اين سه شب، 150 هنرمند آثاري را در قالب‌هاي هنري نظير خوشنويسي، نقاشي و طراحي با موضوعات مرتبط با امام خميني(ره) به مخاطبان ارائه خواهند داد.


خوراكيان مراسم شعرخواني با موضوع امام(ره) با حضور «صابر خراساني»، پخش فيلم مذاكرات مجلس خبرگان در مورد انتخاب مقام معظم رهبري و سخنراني روحاني مدعو را از ديگر ويژه برنامه هاي ارتحال در بوستان ولايت عنوان كرد و گفت: اعضاي هيات رزمندگان جنوب تهران از ميهمانان اين سه شب مراسم خواهند بود.


رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به آغاز اين مراسم پس از اذان مغرب تا ساعت 22:30 هر شب اشاره كرد و افزود: در حاشيه اين مراسم علاوه بر برپايي خيابان هنر، غرفه‌هاي فرهنگي و هنري نيز فعال هستند.


وي به تداوم ويژه برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري پس از ايام ارتحال امام خميني(ره) در بوستان ولايت تاكيد كرد و گفت: اين مراسم در قالب برنامه‌هاي مفرح و متنوع تا 26 خرداد ماه همزمان با ولادت حضرت اميرالمومنين(ع)، پذيراي شهروندان خواهد بود.


خوراكيان مجموعه برنامه‌هاي «ره برِ ره يافتگان» را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان به مناسبت بيست ودومين سالروز ارتحال امام خميني(ره) و سالروز حماسه پانزده خرداد، اعلام كرد و گفت: اين ويژه برنامه در فرهنگسراي رضوان واقع در بهشت زهرا(س) اجرا مي‌شود.


وي برگزاري همايش‌ها و نشست‌هاي علمي و تخصصي، انتشار و توزيع 140 هزار محصول فرهنگي ويژه اين ايام و برپايي نمايشگاه‌هاي فرهنگي و هنري عكس، داستان تصويري، تابلو نوشته، ارائه تصاويري مرتبط با بيداري اسلامي و امام خميني(ره) را از ديگر برنامه طرح «ره برِ ره يافتگان» عنوان كرد.


خوراكيان همچنين به راه‌اندازي 30 غرفه ارائه محصولات فرهنگي از جمله غرفه‌هاي پاسخگويي به شبهات انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، پاسخگويي به گفتمان ديني و عقيدتي، روايتگري، كودك و نوجوان، سامانه پيام كوتاه و بلوتوث و نمايش فيلم با موضوع امام خميني(ره) در فرهنگسراي رضوان اشاره كرد.

نظر شما