دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۲
کد خبر: ۳۹۳۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از آمادگي كامل مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني پايتخت براي مشاركت در برگزاري هر چه باشكوه‌تر مراسم بيست و دومين سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام (ره) خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران،  سيد جعفر تشكري هاشمي گفت: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده، ناوگان حمل و نقل شهري تدارك گسترده‌اي براي جابه‌جايي ميليوني عاشقان بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران امام خميني (س) ديده است.

اعزام هر 5 دقيقه يك قطار به سمت حرم مطهر

او با تاكيد بر اين كه تمام توان و ظرفيت سيستم حمل و نقل عمومي به اين منظور به كار گرفته شده، افزود: مترو با اعزام هر 5 دقيقه يك قطار از ساعت 6 تا 11 صبح روز شنبه 14 خرداد به سمت ايستگاه حرم مطهر مسافران را در تمام خطوط به صورت رايگان به حرم مطهر انتقال خواهد داد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه پس از پايان مراسم تا تخليه كامل بهشت زهرا (س) مسافران از ايستگاه‌هاي حرم مطهر، شاهد و شهر ري به طور رايگان به مبادي اوليه منتقل خواهند شد، اظهار كرد: البته در صورت نياز براي خدمت‌رساني مطلوب‌تر در پايان مراسم قطارهاي فوق‌‌العاده نيز در نظر گرفته شده است.

او با بيان اين كه بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده اتوبوس‌هاي شركت واحد جابه‌جايي مسافران را از مبادي تعيين شده تا ايستگاه‌هاي مترو و بر عكس بر عهده خواهند داشت، تصريح كرد: در ديگر خطوط متروي تهران برنامه‌هاي جاري بدون هيچ‌ گونه تغييري مطابق معمول اجرا خواهد شد.

خدمات‌رساني 5 هزار دستگاه اتوبوس در 71 ميدان اصلي شهر


تشكري هاشمي همچنين از به كارگيري 5 هزار دستگاه اتوبوس به منظور خدمت‌رساني در مراسم سالگرد ارتحال خبر داد و اضافه كرد: ناوگان اتوبوسراني خدمات‌ ويژه‌اي را به صورت رايگان در روزهاي 14 و 15 خرداد ارائه خواهد داد.

او با اعلام اين كه از ساعت 6 بامداد روز شنبه 14 خرداد ناوگان اتوبوسراني از 71 ميدان اصلي و پايانه شهروندان را به حرم مطهر انتقال خواهد داد، گفت: از ساعت 18 روز جمعه 13 خرداد هم زمان با شب ارتحال نيز اتوبوس‌هاي شركت واحد آماده انتقال رايگان شهروندان از ميدان‌ها و پايانه‌هاي شوش، خراسان، راه‌آهن، آذري، آزادي و خاوران به سمت حرم مطهر هستند.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران سيد جعفر تشكري هاشمي معاون شهردار تهران با تاكيد بر اين كه روز يك‌شنبه 15 خرداد نيز اتوبوس‌هاي شركت واحد از ساعت 8 صبح از 71 ميدان اصلي و پايانه شهروندان را به سمت حرم مطهر منتقل خواهند كرد، گفت: ناوگان اتوبوسراني پس از خاتمه مراسم شهروندان را به طور رايگان به مبادي اوليه باز مي‌گردانند.

فعاليت 300 دستگاه ون از 3 محور به سمت حرم مطهر

او با اشاره به اين كه ناوگان تاكسيراني نسبت به جابه‌جايي مسافران از پايانه‌هاي تاكسيراني به سمت ايستگاه‌هاي مترو و از آن‌جا به طرف حرم مطهر حضرت امام (ره) اقدام مي‌نمايد، اظهار كرد: همچنين به اين منظور تسهيلات ويژه‌اي از سوي سازمان تاكسيراني در نظر گرفته شده كه از جمله مي‌توان به فعاليت 300 دستگاه ون به صورت رايگان در سه محور اشاره كرد.

تشكري هاشمي اين مسيرها را به ترتيب از ميدان شهيد كاظمي در مسير بزرگراه خليج فارس به ضلع غربي حرم مطهر، از پل شهيد صنيع‌خاني در مسير صالح آباد به ضلع شمالي حرم مطهر و از سه راه باقر آباد در مسير فلكه ساعت به ضلع شمالي درب بهشت زهرا (س) بر شمرد و تصريح كرد: تاكسي‌هاي ون در اين سه محور به صورت رفت و برگشت در حركت خواهند بود.

معاون شهردار تهران در پايان با اعلام اين كه 150 دستگاه تاكسي نيز در ستاد گمشدگان براي سرويس‌رساني به شهروندان در نظر گرفته شده، خاطرنشان كرد: اميدواريم با برنامه‌هاي گسترده‌اي كه در ناوگان حمل و نقل شهري تدارك ديده‌ايم بتوانيم .

نظر شما